استاندار کرمان اعلام کرد؛
استاندار کرمان از آمادگی کرمان برای واگذاری مرمت و احیای بناهای تاریخی به بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 27 June 2021

به گزارش تابناک کرمان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی وند در دیدار با مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور از آمادگی استان برای واگذاری مرمت و احیای بناهای تاریخی به بخش خصوصی گفت و ادامه داد: استان کرمان بناهای تاریخی و میراثی فراوانی دارد که با ورود سرمایه‌گذار می‌توان آنها را احیا کرد و رونق صنعت گردشگری استان را رقم زد.

استاندار کرمان همچنین از تکلیف به مجموعه‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و ورود به بخش میراث فرهنگی با تشکیل شرکت‌های تخصصی نام برد و عنوان کرد: با شکل گیری این هلدینگ ها از سرمایه استان و در کنار آن با کمک افراد متخصص، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، پیش برده می‌شود.

زینی وند به احیا و مرمت کاروانسرای وکیل کرمان با حضور بخش خصوصی اشاره داشت و از پیگیری‌ها برای حل مشکل تأمین آب و برق مجموعه خبر داد.

استاندار کرمان بیان داشت: در کرمان به تناسب ظرفیت و سابقه تمدنی آن در حوزه میراث فرهنگی کار نشده و با اجحاف مواجه است.

وی افزود: گردشگری کرمان را به عنوان یک مطالبه در چند ماه اخیر دنبال کرده‌ایم که بخشی از آن بناهای تاریخی است که باید تعیین تکلیف شوند.

مدیرعامل حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور به بازدید خود از مجموعه‌های تاریخی کاروانسرای وکیل، عمارت شترگلو، خانه امینیان در استان اشاره کرد و گفت: با شناسایی سرمایه گذاران و واگذاری اماکن تاریخی به آنها روند مرمت بناهای میراثی رونق و توسعه می‌یابد که نمونه شاخص آن در استان کرمان کاروانسرای وکیل است.

هادی میرزایی افزود: کاروانسرای وکیل کرمان با ۹۵ درصد پیشرفت، عمارت شترگلو با ۶۵ درصد و خانه امینیان با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی در مرمت و احیا فعال هستند و حمایت‌های استان توسعه صنعت گردشگری و حفاظت از ابنیه تاریخی را به همراه دارد.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان هم از معرفی پروژه‌های جدید استان برای احیا و مرمت به کمک صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار