سرپرست اداره‌کل غله و خدما ت بازرگانی کرمان گفت: در سال جاری تاکنون حدود ۹۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
کد خبر: ۹۷۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 27 June 2021

داریوش ماهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان خرید گندم تضمینی ۷۱ هزار تن مربوط به جنوب استان کرمان است که خرید مابقی محصول کشاورزان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه قیمت خرید هر کیلو گندم امسال پنج هزار تومان مصوب شد اظهارداشت: در شمال استان کرمان نیز تاکنون ۱۸ هزار تن گندم به ارزش تقریبی ۹۰ میلیارد تومان از کشاورزان این منطقه خریداری شده است که پیش بینی می شود این مقدار تا پایان خرید به ۲۰ هزار تن برسد.

سرپرست اداره‌کل غله و خدما ت بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: همچنین امسال ۲۶ هزار تن گندوم دروم که برای استفاده در تولید محصولاتی نظیر ماکارونی کاربرد دارد به ارزش ۱۳۵ میلیارد تومان از کشاورزان استان خریداری شده است.

کاهش خرید به یک سوم

وی تاکید کرد: سال گذشته ۱۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم اما تولید گندم در استان کرمان امسال نسبت به سال قبل به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی به میزان یک سوم کاهش پیدا کرده است.

ماهری ادامه داد: تمام مطالبات گندم کاران به صورت نقدی و به روز پرداخت شده و اگر کسی پول خرید گندم را دریافت نکرده مربوط به امور بانکی است که در صورت رفع، سریعا به حساب واریز خواهد شد.

مشکل ذخیره نداریم

سرپرست اداره‌کل غله و خدما ت بازرگانی استان کرمان افزود: اینک از نظر ذخیره گندم و آرد در سیلوها و انبارهای استان مشکلی نداریم و سهمیه آرد نانوایی ها به صورت کامل و در وقت معین توزیع می شود.

وی با اشاره به ثابت ماندن قیمت نان در سال های اخیر تصریح کرد: باوجود بالا رفتن هزینه های حمل و نقل، دستمزد، آب، برق، گاز و سایر مخارج نانوایی ها قیمت نان افزایش نداشته اند که این مهم باید مدیریت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار