دادستان رفسنجان‌:
دادستان رفسنجان از اضافه شدن سه شعبه به دادسرای رفسنجان در پی شیوع کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۷۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 27 June 2021

ایمان شهسوارپور پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در دادسرای رفسنجان با توجه به شیوع کرونا و اینکه نیاز بود مردم سریع کارشان در دادگستری انجام شود دو شعبه با مساعدت مدیریت دادگستری کل استان اضافه کردیم.

وی از افزوده شدن شعبه دیگر زندان مستقر در زندان خبر داد و افزود: این شعبه برای کمک به مددجویان و راهنمایی و کمک به خانواده‌هایشان ظرف روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود.

دادستان رفسنجان با بیان اینکه رفسنجان اولین شهرستان استان کرمان در خصوص کاهش آمار محکومین کیفری است، تصریح کرد: دو هزار پرونده کاهش ورودی در دادسرای رفسنجان داشتیم، هرچه ورودی پرونده به دادسرا و دادگستری کاهش پیدا کند هم در بحث رضایتمندی ارباب رجوع هم بیماری کرونا مؤثر خواهد بود.

شهسواری بیان کرد: در دادسرای رفسنجان در مورد دو جرم رانندگی بدون گواهینامه و غیبت از زندان پس از مرخصی، تمام پرونده‌ها الکترونیکی شده است و کاغذ را حذف کردیم. ضمن اینکه ارتباط الکترونیک با سه کلانتری شهری برقرار شده است.

وی اظهار کرد: در استان کرمان علاوه بر ارتباط با زندان‌های کشور اولین جلسه الکترونیکی با خارج از کشور هم برگزار کردیم.

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان ابراز داشت: در استان کرمان زیرساخت پابند الکترونیک فراهم شده و در شهرستان رفسنجان یک نفر محکوم مواد مخدر به‌صورت پابند الکترونیک در حال تحمل حبس است.

شهسواری با اشاره به وضعیت زندان رفسنجان گفت: زندان رفسنجان با توجه به اینکه ۳۰ سال از ساخت آن گذشته بود وضعیت ساختمان و فضای داخلی نامناسبی داشت که با همکاری که شرکت‌های صنعتی و تولیدی رفسنجان داشتند توانستیم عملیات بازسازی کامل زندان را شروع کنیم و کار به‌سرعت در حال انجام است.

وی ادامه داد: یک بند زندان ۱۰۰ درصد، بند دوم ۸۰ درصد و بند سوم هم به‌زودی بازسازی شروع می‌شود همچنین بازسازی کامل سپتیک زندان هم به‌صورت کامل انجام خواهد شد.

دادستان رفسنجان با اشاره به میزان ورودی پرونده‌ها به دادسرای رفسنجان بیان کرد: سال ۱۳۹۸ ورودی به دادسرا ۲۲ هزار و ۸۹۹ پرونده بوده و سال ۱۳۹۹ ورودی به ۲۰ هزار و ۷۹۰ پرونده کاهش پیدا کرده که تقریباً دو هزار پرونده کاهش ورودی داشتیم که امیدواریم این کاهش ورودی را در سال جاری هم داشته باشیم.

شهسواری اظهار کرد: تمام تلاش ما در دادسرا کسب رضایت مردم است به همین دلیل ملاقات‌های مردمی مرتب برقرار است، درب اتاق‌های ما باز است و هر مشکل قضائی مردم داشته باشند پاسخگو هستیم و امیدواریم در سال قضائی جدید تا سال آینده خدمات شایسته‌ای به مردم رفسنجان ارائه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار