معاون استاندار کرمان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه در آغاز پیک پنجم کرونا قرار داریم، گفت: ۱۶ شهرستان استان در وضعیت قرمز هستند.
کد خبر: ۹۷۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ 03 July 2021

محمدصادق بصیری ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: ۱۷۳ شهرستان کشور در وضعیت زرد، ۱۸۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۹۹ شهرستان در وضعیت بسیار پرخطر قرمز کرونایی هستند که ۵۴ شهرستان از این ۹۹ شهرستان (قریب به ۶۰ درصد) در ۶ استان همجوار هرمزگان، سیستان بلوچستان، فارس، یزد، خراسان رضوی و کرمان قرار گرفته‌اند.

بصیری با اشاره به حساسیت کار بر این اساس آمار افزود: در نیمه دوم هفته گذشته یعنی از نهم تا دوازدهم تیرماه ۴ شهرستان در وضعیت زرد، ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفتند. در آغاز این هفته ۳ شهرستان انار، راور و کوهبنان در وضعیت هشدار زرد، ۴ شهرستان بافت، بردسیر، زرد و شهربابک در وضعیت هشدار نارنجی و ۱۶ شهرستان هم در وضعیت پرخطر قرمز شامل ارزوئیه، بم، جیرفت، رابر، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، سیرجان، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کرمان، کهنوج، منوجان و نرماشیر هستند.

وی همچنین اظهار کرد: به دستور استاندار نامه‌ای برای قرارگاه عملیات ستاد ملی ارسال کردیم مبنی بر اینکه به ما اجازه دهند تصمیمات فراتری بگیریم تا بتوانیم سطح پیشگیری را افزایش دهیم.

وی با اشاره به تجمع خانواده‌ها در پارک‌ها با اینکه شهرداری برق بوستان را قطع می‌کند، گفت: شهرداری نمی‌تواند به تنهایی این تجمعات در پارک‌ها را مدیریت کند و گروه‌های سپاه و نیروی انتظامی باید به کمک آنها بروند تا خودروهای متوقف شده در حاشیه پارک‌ها را جریمه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: باید طرح محدودیت‌های جامع را اجرا کنیم و در ادارات ۵۰ درصد دورکاری را رعایت کنند ولی مشاغل گروه یک در شرایط قرمز می‌توانند فعالیت داشته باشند و گروه دو فقط تا ساعت ۳ بعداز ظهر اجازه فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار