بهره برداری طرح اضطراری آبرسانی شهر کرمان، شامل حفر و تجهیز ۷ حلقه چاه در حال حاضر 20 درصد کمبود اب شهر کرمان را جبران می کند .
کد خبر: ۹۷۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳ 11 July 2021

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان با بهره برداری از این طرح شامل ۱۲ کیلومتر لوله گذاری، اصلی و ۶ هزار و ۸۰۰ متر خطوط انتقال، ۴۲ میلیارد تومان طی ۴ ماه هزینه شده است.

 

طرح اضطراری آبرسانی شهر کرمان با دبی ۲۰۰ لیتر در ثانیه، در حال حاضر، ۲۰ درصد، کمبود آب شهر را جبران می‌کند و مسؤلین همچنان صرفه جویی، از سوی شهروندان، را مهمترین راهکار همزمان، برای جبران کمبود آب می‌دانند.

در مراسم افتتاح این طرح نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت:سالانه ۶ میلیارد متر مکعب منابع آبی استان صرف امور کشاورزی می‌شود و سهم صنعت و شرب، از منابع آبی ناچیز است.


پور ابراهیمی بر اصلاح الگوی مصرف، تاکید کرد و از مسؤلین استان خواست، طرح‌های جدید برای اصلاح الگوی مصرف تعریف کنند.

 

و‌ی به شبکه فرسوده آبرسانی هم اشاره کرد و گفت:برآورد‌ها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد آب تولید شده در شبکه‌ها هدر می‌رود. وی پیشنهاد داد، همچون طرح فاضلاب، طرح نوسازی شبکه آبرسانی را نوسازی کنند.


دکتر زاهدی، دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به طرح انتقال آب از سرچشمه به کرمان اشاره کرد و گفت:هزار میلیارد تومان برآورد اولیه انتقال آب از سرچشمه به کرمان انجام شده و پیگیری‌ها برای کمک از صنایع و دیگر منابع، برای تامین بودجه مورد نیاز در دستور کار قرار دارد.


استاندار نیز با ابراز خرسندی از جبران بخش از کمبود آب تاکید کرد:برای جبران کمبود‌ها راهی جز انتقال آب خلیج فارس به کرمان و خوب مصرفی و مدیریت مصرف، نداریم و امیدواریم تا یکسال آینده این طرح عملی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار