رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:۱۲۰ تخت جدید کرونادر جنوب کرمان ایجاد وظرفیت ایجاد تخت پُر شده است.
کد خبر: ۹۷۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶ 14 July 2021

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از اختصاص ۹۰ درصد امکانات درمانی منطقه جنوب استان کرمان به کرونا خبر داد و گفت: ۱۲۰ تخت جدید برای بیماران کرونایی ایجاد شده و دیگر قابلیت ایجاد تخت نداریم.ایجاد120تخت کرونا آخرین ظرفیت در جنوب کرمان

 دکتر اصغر مکارم در  بازدید از بیمارستان ۱۲ فروردین شهرستان کهنوج افزود: ظرفیت مراکز درمانی در این منطقه و در تمامی دنیا محدود است لذا در صورت مراجعه حجم زیاد افراد امکان پاسخگویی کاهش می یابد.

وی هشدار داد:فضاهای درمانی دیگر قابلیت ایجاد تخت ندارد از این رو مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از انتشار بیشتر این ویروس جلوگیری کنند.

مکارم تعداد افراد بستری در مراکز درمانی جنوب کرمان (هفت شهرستان) را ۳۲۸ نفر اعلام کرد و گفت: این میزان بیشترین تعداد بستری طی سال های   اخیر است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: طبق آخرین آمار ۱۸۰ بیمار کرونایی بستری موقت هستند که این موضوع زنگ خطری برای افراد جامعه است تا درگیر این بیماری نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه تمامی امکانات دانشگاه را در ارایه خدمات به بیماران بسیج کرده ایم اظهار داشت: شرایط فعلی کرونا بحرانی است لذا اگر مردم مراقبت نکنند امکانات جنوب استان کرمان پاسخگوی نیاز مردم نخواهد بود.

وی به وضعیت شیوع ویروس کرونا در جنوب شرق کشور اشاره کرد و گفت: منطقه جنوب کرمان در همسایگی استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین ارتباطات را با این مناطق پرخطر داشته از این رو شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هستیم.

دکترمکارم  بر رعایت فاصله اجتماعی، استفاده مداوم از ماسک، شست و سوی مداوم دست ها و حاضر نشدن در تجمع ها تاکید کرد و مقابله با کرونا را نیازمند عزم ملی و منطقه ای دانست.

 

وی به واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۳ درصد گروه هدف علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند و واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه ۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در منطقه جنوب کرمان تزریق شد، از واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال طی هفته آینده خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بااعلام افزایش مراکز تجمیعی واکسن جنوب کرمان گفت: با رایزنی های انجام شده از هفته آینده سالن های ورزشی سپاه پاسداران و آموزش و پرورش به این مراکز اضافه می شود.

وی افزود: هم اکنون سه مرکز تجمیعی در جیرفت، ۲ مرکز در کهنوج و پنج شهرستان جنوب کرمان هر کدام یک سالن تجمیعی واکسیناسیون در اختیار دارند.

 

وی همچنین به بازدید از امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان کهنوج اشاره کرد و گفت: طرح ساختمان ستاد مرکز بهداشت این شهرستان با زیربنای هزار و ۳۳۳ مترمربع دارای سه طبقه با اعتبار ۷۱میلیار تومان در حال ساخت است.

 

جنوب استان کرمان شامل هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، رودبارجنوب، منوجان، فاریاب، عنبرآباد و قلعه گنج می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار