فرماندار رفسنجان گفت: با توجه به کمبود مرغ در کشور و استان کرمان، مجوزهای راه‌اندازی چند واحد پرورش مرغ اخیراً صادر شده تا ظرفیت تولید مرغ در این شهرستان به انبوه برسد و مشکل کمبود این کالای اساسی نیز حل شود.
کد خبر: ۹۷۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸ 14 July 2021

به گزارش تابناک کرمان، مجید فصیحی هرندی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره نحوه توزیع مرغ در شهرستان که چند ماهی است گلایه اهالی این شهرستان را برانگیخته است اظهار کرد: کمبود مرغ نه تنها در سطح استان کرمان که در کل کشور مشهود است و برای رفع این مشکل تدابیری باید اندیشیده شود.

وی افزود: در روزهای عادی روزانه ۳۰ تن مرغ تا چند ماه پیش بین مردم رفسنجان توزیع می شد امّا در حال حاضر به دلیل کمبود مرغ در استان مجبور هستیم خود را با تصمیم‌های کارگروه اقدام با هدف حل مشکلات استان وفق دهیم.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: سهم توزیع مرغ در شهرستان رفسنجان ۱۱ درصد است به عبارتی هر حجمی از مرغ که در استان کرمان تولید می شود ۱۱ درصد از آن طبق تصمیمات این کارگروه باید در سطح شهرستان رفسنجان توزیع شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که تولید مرغ در رفسنجان به میزان نیمی از کل تولید مرغ در سطح استان است ۱۱ درصد از مرغ در رفسنجان توزیع می شود و بقیه مرغ را باید در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام استان قرار داد تا در شهرهای دیگر که کمبود مرغ دارند توزیع شود و این توزیع عادلانه تا زمانی ادامه دارد که سیاست هایی در این باره اتخاذ شود.

فصیحی هندی بیان کرد: برای حل مشکل موجود قطعاً باید دستگاه های متولی مثل جهاد کشاورزی وارد عرصه شوند و شرایط بهتری را برای تولید مرغ انبوه ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه گرچه از تمام ظرفیت ها در رفسنجان در راستای تولید مرغ استفاده شده است خاطرنشان کرد: امّا باز هم می توان سیاست های جدید به کار برد تا کمبود در سراسر استان از بین برود.

فصیحی هرندی افزود: اخیراً هم برای تعدادی واحدهای جدید مجوز تولید مرغ صادر شده تا ظرفیت تولید بیشتر صورت گیرد؛ ضمن اینکه امیدواریم تولید جوجه یک روزه هم در رفسنجان انجام و به وفور در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد تا مجبور نباشند به استان تهران سفارش جوجه یک روزه بدهند و این متحمل صرف هزینه و گاهاً تلف شدن این جوجه ها در طی مسیر خواهد شد.

در رفسنجان بیش از ۱۵۰ واحد پرورش مرغ وجود دارد که ظرفیت ماهیانه بیش از ۸۰۰ هزار قطعه مرغ تولید و روانه بازار می کند.

رفسنجان دارای جمعیت بیش از ۳۲۰ هزار نفر است که سرانه مصرف مرغ در این شهرستان روزانه ۳۰ تن است؛ امّا چند ماهی است که توزیع این مرغ به دلیل کمبود مرغ در دیگر شهرستان های استان کرمان تغییر یافته و به روزی ۸ تا ۱۰ تن کاهش یافته است.

گلایه مردم شهرستان رفسنجان در حالی است که توزیع در کل استان در حال حاضر با تصمیم کارگروه اقدام در مرکز استان، به صورت عادلانه و تامین نیاز دیگر شهرستان ها براساس سرانه جمعیت انجام می‌شود است تا همه هم استانی ها بتوانند از تولیدات موجود بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار