معاون استاندار کرمان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: همچنان در وضعیت بحرانی هستیم و تغییری در آمار به وجود نیامده است.
کد خبر: ۹۷۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳ 17 July 2021

به گزارش تابناک کرمان، محمدصادق بصیری ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: در نیمه دوم هفته رنگ بندی شهرستان‌ها در استان کرمان به این صورت بود که فقط یک شهرستان (کوهبنان) در وضعیت زرد کرونایی، شش شهرستان انار، بافت، بردسیر، ریگان، رابر و راور در وضعیت نارنجی و ۱۶ شهرستان ارزوئیه، بم، جیرفت، رفسنجان، رودبار، زرند، سیرجان، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کرمان، کهنوج، منوجان و نرماشیر در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

وی گفت: اکنون شرایط به همان گونه است فقط شهرستان زرند از وضعیت نارنجی به قرمز و شهرستان رابر از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شد در نتیجه تغییری در آمار ایجاد نشد.

بصیری با بیان اینکه وضعیت همچنان بحرانی و شکننده است و باید رعایت همه ضوابط داشته باشیم افزود: بر اساس مصوبات جلسات قبل و بررسی شرایط اجازه داده بودیم برخی از اصناف کارشان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهند و برخی دیگر به شدت کنترل شود.

وی ادامه داد: فعالیت رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها به صورت پذیرایی در فضای بسته ممنوع است، فعالیت تالارها، سالن‌های سینما و تئاتر همچنان ممنوع است. پاساژها و بازارهای سربسته، استخرها و باشگاه‌های ورزشی، شهربازی‌ها و باغ وحش‌ها، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی جزو هفت موردی است که به عنوان تشدید اعمال محدودیت‌ها در مصوبات ستاد ملی ذکر شده‌اند.

بصیری همچنین در مورد روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر و ایام محرم اعلام کرد: مصوبات و دستورالعمل‌ها باید طبق سال گذشته انجام شود. در مراسم‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت و با تعداد افراد محدود برگزار شود که هماهنگی‌های لازم با سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود اگر اصلاح و تغییری ایجاد شود از طرف قرارگاه به ما اعلام خواهند کرد.

وی در پایان در مورد امور مالیاتی گفت: مهلت رسیدگی به امور مالی و پرداخت مالیات‌ها به مدت یک ماه تا پایان مرداد ماه تمدید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار