به گفته مسئولان روند بیماری کرونا در سطح استان کرمان نزولی بوده و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان تقریباً نصف شده است.
کد خبر: ۹۹۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 18 September 2021

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از 23 شهرستان استان کرمان، 16 شهرستان در وضعیت نارنجی، پنج شهرستان در وضعیت زرد و دو شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و به گفته مسئولان روند بیماری کرونا در سطح استان کرمان نزولی بوده و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان تقریباً نصف شده است.

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز از تداوم اجرای محدودیت‌های تردد شبانه در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: فقط 33 درصد مردم، پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به اینکه حدود هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان داریم و مراجعه سرپایی نیز کاهش پیدا کرده گفت: تعداد مرگ و میرهای کرونایی در استان نیز کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان در حال انجام است و افراد بالای 22 سال هم می‌توانند در سامانه ثبت نام و واکسن دریافت کنند افزود: هیچ منعی برای واکسیناسیون وجود ندارد و بیش از متقاضیان ظرفیت واکسیناسیون وجود دارد.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کرمان پایین بوده و نیاز است به این امر توجه شود تا کمتر شاهد ابتلا به بیماری باشیم ادامه داد: وضعیت استان شکننده است و اگر رعایت نشود قطعاً دوباره شاهد مشکلات و شدت بیماری خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: تاکنون 50 درصد افراد بالای 18 سال در استان دوز اول واکسن و حدود 25 درصد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند.

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه در استان کرمان از پیک سنگین کرونا در این دوره عبور کردیم اظهار داشت: با این وجود وضعیت استان کاملاً شکننده است و نباید از رعایت پروتکل‌های بهداشتی غفلت کرد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه پذیرفته نیست که کارمندان واکسن نزده باشند و حتماً باید تمام کارمندان دولت در استان واکسن دریافت کنند افزود: بازگشایی مدارس در استان در دست بررسی است و والدین دغدغه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه والدین و رانندگان سرویس حتماً باید واکسن خود را دریافت کنند گفت: جای نگرانی بابت بازگشایی مدارس در استان وجود ندارد و ممکن است شروع مدارس به صورت حضوری به مرور و با تدبیر انجام شود.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با اشاره اینکه با ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور، واکسیناسیون در استان کرمان سرعت خوبی گرفته اظهار داشت: روزانه چیزی بین 25 تا 30 هزار دوز واکسن در استان کرمان تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه سن افراد فراخوان شده برای تزریق واکسن کرونا در استان کرمان کاهش داشته افزود: ثبت نام واکسن کرونا برای افراد بالای 22 سال در استان کرمان که در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند آغاز شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره اینکه متولدین 1378 و قبل از آن می‌توانند برای تزریق واکسن در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند ادامه داد: تأکید ما بر این است که گروه‌های سنی فراخوان شده به هیچ عنوان بدون ثبت نام و دریافت نوبت به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند.

وی با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 629 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 361 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 34 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 85 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 49 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 100 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 115 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 38 هزار و 552 مورد رسیده است.

وی به فوت 17 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 584 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 44 هزار و 228 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 524 هزار و 181 مورد است.

به گزارش تسنیم، حداقل سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا در تمام کشور 5 سال دیگر کاهش یافته و افراد 22 تا 31 سال در استان کرمان، یعنی متولدین 1369 تا 1378 سالی که در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند نیز می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار