نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت مس، گردش مالی حساب های ریالی و ارزی خود را برخلاف مصوبه شورای معادن به استان کرمان نیاورده و تخلف شرکت مس در این حوزه محرز است لذا مصوبه شورای معادن استان به انضمام گزارش واصله از این شرکت به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.
کد خبر: ۹۹۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸ 18 September 2021

محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مصوبات ما ماده ۴۳ قانونی برنامه ششم توسعه است که در نشست شورای معادن استان کرمان نیز مورد بررسی قرار گرفت و در این زمینه تعهدات بازگشت گردش مالی حساب های ریالی و ارزی شرکت مس به استان کرمان برابر با ضوابط قانونی انجام نشده لذا این پرونده به دستگاه های نظارتی سپرده و مقرر شد در نشست آینده شورای معادن گزارش دستگاه های نظارتی مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بایستی طبق قوانین و مقررات موضوعات پیگیری شود در فاز نخست برگشت منابع به استان را داریم و در فاز بعدی نیز پیگیری تخلفات در چارچوب ضوابط قانونی بررسی می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارشات درصد بسیار کمی از حساب های شرکت مس به استان کرمان آمده و شرکت مس اعلام می کند که در این خصوص اقدام کرده اما انتقال آن بسیار ناچیز بوده است.

وی ادامه داد: شرکت مس در حساب های ارزی اصلا گردشی در استان کرمان ندارد و مشخص نیست این حساب ها در کجاست.

پورابراهیمی افزود: رسوب این منابع در حوزه ریالی می تواند حجمی عظیم از منابع نیمه فعال استان کرمان، توسعه واحدهای جدید و اشتغال های خرد و خانگی به چرخه اقتصادی استان اضافه کند، در مجموع بازگشت این منابع ظرفیت های استان را افزایش می دهد و در نهایت سبب اشتغال جوانان می شود.

ورود دستگاه های نظارتی به حمایت مس از یک تیم فوتبال

وی همچنین اضافه کرد: گزارشی به ما رسیده که قرار است شرکت مس ۴۰۰ میلیارد تومان به یک تیم در استان دیگری هزینه کند؛ از دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات درخواست کردیم که به این حوزه ورود و گزارش خود را اعلام کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ما فقط اطلاعات اولیه از رخداد چنین اتفاقاتی را دریافت کردیم که در صورت واقعیت برای استان کرمان بسیار حائز اهمیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار