فرمانده تیپ ۳۸ ذوالفقار سپاه پاسداران:
فرمانده تیپ ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی سپاه گفت: شهید سپهبد قاسم سلیمانی محور تشکیل لشکر ۴۱ ثارالله و تیپ ۳۸ ذوالفقار در استان کرمان است.
کد خبر: ۹۹۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 21 September 2021

سردار محمدحسین نعمتی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به مناسبت هفته دفاع مقدس با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، یادآور عظمت و بزرگی تاریخ انقلاب اسلامی به‌وسیله رشادت‌های رزمندگان اسلام است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دشمنان اسلام به‌ویژه استکبار جهانی را که جنگ تحمیلی را علیه کشور ایجاد کرده بودند سرکوب کرد گفت: رژیم بعث عراق با حمایت استکبار هدف ساقط‌سازی انقلاب اسلامی و تجزیه کشور را دنبال می‌کرد.

فرمانده تیپ 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن فکر می‌کرد کشور ما نیرویی برای مقابله با آنها ندارد و از قدرت الهی غفلت داشت افزود: دشمن بمباران نقاط حساس کشور را انجام داد و در مصاحبه‌ای اعلام کرد تا ساعاتی دیگر تهران را فتح خواهم کرد.

وی با بیان اینکه دشمن با آن پشتوانه بین‌المللی در مقابل مدافعان کم تعداد خرمشهر 34 روز زمین‌گیر شد و مردم و نیروهای مسلح جلوی او ایستادند و مقاومت کردند ادامه داد: همین خرمشهر با 19 هزار اسیر عراقی مجدداً فتح و آزاد شد که نشان از قدرت الهی دارد.

سردار نعمتی با اشاره به اینکه تمام مردم دلسوز، ولایتمدار و انقلابی در راه پیروزی رزمندگان تلاش کرده و بیش از 200 هزار شهید تقدیم کردند خاطرنشان کرد: در استان کرمان لشکر 41 ثارالله و تیپ 38 ذوالفقار با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در جنگ تجهیزاتی از دشمن به غنیمت گرفته شد که با تدبیر حاج قاسم یگان زرهی لشکر 41 ثارالله تشکیل و این تجهیزات بازسازی و در عملیات‌ها به کار گرفته شد گفت: این تیپ حاصل خون 206 شهید جان بر کف است که در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

فرمانده تیپ 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آبرسانی به مردم در حاشیه شهر، حضور در جبهه مقاومت و دفاع از حرم و شهدایی از تیپ که تقدیم اسلام شده است افزود: کمک به مردم آسیب‌دیده در بحران‌های مختلف اولویت برنامه‌های این تیپ است.

جبهه مقاومت مدیون دفاع مقدس است

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی با عنایت خداوند و رهبری پیامبرگونه امامین انقلاب کشور به عزت رسیده است ادامه داد: امام (ره) روحیه خودباوری را در بین مردم ایجاد کرد و فرمود "ما در دوران جنگ یک لحظه از عملکرد خود پشیمان نیستیم."

سردار نعمتی با اشاره به اینکه حماسه دفاع مقدس باعث شد آمریکا و اسرائیل نتوانند در خلیج فارس ابراز وجود کنند گفت: جبهه مقاومت مدیون دفاع مقدس است و دفاع مقدس الگویی شد تا امروز با فرهنگ دفاع مقدس از آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی کوتاه نیاییم.

وی با بیان اینکه حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر شرایطی واجب است افزود: ارتقای روحیه جهادی و انقلابی می‌تواند ما را در تمام عرصه‌ها به پیروزی برساند.

امروز دشمن در هر لباس و فضایی به‌دنبال ناامید کردن مردم و ناکارآمد جلوه دادن نظام است

فرمانده تیپ 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن‌شناسی و مقابله با عملیات روانی دشمن بسیار اهمیت دارد گفت: چرا که امروز دشمن در هر لباسی و در فضای مجازی به‌دنبال ناامید کردن مردم و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه تیپ ذوالفقار در مرزهای شرقی فعالیت دارد تا بتواند با کمک برادران نیروی انتظامی از مرزها حفاظت کند افزود: ما یک نیروی آماده به کار هستیم و در هر زمان که رهبر معظم انقلاب صلاح بدانند وارد عمل خواهیم شد.

بُعد فرهنگی حاج قاسم باید به‌عنوان الگو معرفی شود

سردار نعمتی در بیان خاطره ای از حاج قاسم اظهار داشت: در هر موضوعی از دفاع مقدس حاج قاسم جزو اولین نفرها بود چه در عملیات‌های جنگ تحمیلی و چه بعد از آن در دوران سازندگی که در استان کرمان بود.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم یک فرد بلندنظر و آینده‌نگر بود گفت: حاج قاسم ذخیره عظیمی از خاطرات رزمندگان در استان را جمع‌آوری کرد که امروز بسیاری از آنها در این دنیا نیستند و بُعد فرهنگی حاج قاسم باید به‌عنوان الگو معرفی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار