آمار بیماران و فوتی‌های کرونا در استان کرمان با فراز و فرود‌هایی مواجه بوده و۸ فوتی و ۱۱۴ بیمار جدید آخرین آمار ثبت شده در کرمان است؛ اما بررسی آماری نشان می‌دهد روند کاهشی همچنان در بزرگترین استان کشور ادامه دارد.
کد خبر: ۹۹۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 05 October 2021

 

به گزارش تابناک کرمان، اوایل خردادماه بود که پیک پنجم کرونا در استان کرمان آغاز شد و ظرف سه ماه شمار بیماران قطعی بستری در بیمارستان‌های استان کرمان از چیزی در حدود 350 بیمار به حدود هزار و 200 بیمار قطعی در پایان مردادماه رسید؛ روزهایی سخت که تخت برای بستری بیماران، دارو و حتی سرم به سختی پیدا می‌شد.

از روزهای سخت در اوج پیک پنجم کرونا یک و ماه نیم می‌گذرد در این مدت آمار بیماران سرپایی، بستری و فوتی‌های کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور کاهش چشمگیری داشته و به 454 بیمار رسیده است با این وجود کارشناسان از احتمال شکل‌گیری پیک ششم کرونا تا دو هفته آینده را بسیار جدی می‌دانند.

هر چند در این روزها واکسیناسیون کرونا در استان با سرعت خوبی در حال انجام است و سن واکسیناسیون اکنون به 12 سال رسیده و این روزها شاهد حضور نوجوانان در مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن کرونا هستیم با این وجود نباید فراموش کنیم عادی انگاری می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کرده و روند مقابله با بیماری را با چالش مواجه کند.

حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه سینوفارم واکسن مورد تایید برای دانش آموزان بالای 12 سال است اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون عوارض خاصی برای این واکسن گزارش نشده و والدین می‌توانند با اطمینان خاطر هرچه زودتر برای واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

وی با عنوان اینکه تا کنون 2 میلیون و 960 هزار و 726 دوز واکسن کرونا از انواع واکسن‌های کووید-19 شامل سینوفارم، آسترازنکا، باهارات، اسپوتنیک وی، کووبرکت و سوبرانا(ایرانی - کوبایی) در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان توزیع شده است گفت: سهم دانشگاه علوم پزشکی کرمان از این تعداد یک میلیون و 294 هزار و 934 دوز بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: جمعیت بالای 12 سال استان کرمان که مشمول دریافت واکسن هستند 2 میلیون و 560 هزار و21 نفر است که تا کنون یک میلیون و 501 هزار و 772 نفر یعنی حدود 58 درصد آنها واکسن نوبت اول و 649 هزار و 84 نفر یعنی 25 درصد آنها هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 92 درصد جمعیت بالای 60 سال در دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسینه شده‌اند گفت: جمعیت 12 تا 18 سال که عمدتاً جمعیت دانش آموزی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان است که حدود 140 هزار و 826 نفر هستند و تاکنون 29 هزار و 44 نفر یعنی 20 درصد از آنان برای واکسیناسیون اقدام کرده‌اند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا عنوان کرد: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 454 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 263 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 29 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 44 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 19 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 99 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 114 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 40 هزار و 22 مورد رسیده است.

وی به فوت 8 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 753 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 501 هزار و 772 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 649 هزار و 84 مورد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار