امام جمعه سیرجان بابیان اینکه مرزهای اخلاقی را باید در جامعه توسعه داد گفت: برخورد با منکرات و ضدارزش ها در جامعه باید با رویکردهای جدید همراه باشد.
کد خبر: ۹۹۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ 06 October 2021

حجت الاسلام سید محمود حسینی روز چهارشنبه در نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نیز شورای اقامه نماز سیرجان عنوان کرد: نباید برای مقابله با ضد ارزش‌ها از رویکردهای سلبی استفاده کرد و ضمن توسعه مرزهای اخلاقی باید حضورمان را در محیط های عمومی افزایش دهیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سیرجان ادامه داد: این امر نیاز به عمل، تقویت انگیزه و تغییر نوع نگاه دارد و هرجا افراد معتقد به ارزش ها حضور داشته باشند میدان برای حرکات ضد ارزشی دیگران نیز کم می شود و دیگران به سمت رفتار و کردار منطبق با فرایض دینی قرار می گیرند.

امام جمعه سیرجان تاکید کرد: مساجد نباید به علت مشکل شیوع ویروس کرونا بسته باشند بلکه اقامه نماز هم در این مقطع باید با رعایت کامل الزامات و پروتکل های بهداشتی در صیانت از سلامت و جان مردم اقامه شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سیرجان نیز بر افزایش مطالبه گری در اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: ضروری است همه قشرهای مردم برای احیای این فریضه در جامعه مشارکت داشته باشند.

رئیس دادگستری سیرجان نیز گفت: دایره امر به معروف و نهی از منکر گسترده است و نباید خود و دیگران را به چند موضوع خاص محدود کنیم.

یدالله سپهری بر حمایت قضایی و حقوقی از آمران به معروف تاکید و بیان کرد: ضمن همراهی با آمران به معروف و ناهیان از منکر، حمایت های قضایی و حقوقی از آنان خواهیم داشت و مراجع قضایی حتما درخواست های این قشر را توسط این ستاد مطالبه می کنند.

دادستان سیرجان نیز اظهارداشت: برای اجرای طرح های آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت های خوبی در دستور کار داریم و به صورت جدی تر این مباحث را دنبال خواهیم کرد.

محسن نیک ورز افزود: اگر به آمران معروف توهینی صورت گیرد با هماهنگی لازم و نیز طی تعامل نیروی انتظامی و مراجع قضایی با فرد خاطی برخورد جدی می شود.

سرپرست فرمانده نیروی انتظامی سیرجان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از برخورد با خاطیان و هنجار شکنان در سطح شهر از حمایت قوه قضائیه در خصوص برخورد با برخی از ناهنجاری ها تقدیر کرد و گفت: برابر قانون با افرادی که رفتارهای خلاف عفت و ارزش های جامعه داشته باشند برخورد خواهد شد.

در پایان این جلسه که برگزاری آن به طور مشترک با شورای اقامه نماز شهرستان همراه بود مقرر شد نماز وحدت همراه با جماعت و با حضور مسئولان در محله ها و مناطق مختلف شهرستان با هدف دیدار با مردم و رفع مشکلات آنان برگزار شود؛ همچنین دربوستان ها و مراکز تفریحی و ورزشی مردم نیز برنامه های فرهنگی اجرا شود.

برگزاری جلسه هماهنگی با تالارداران برای رعایت موارد دینی در مراسم جشن های بعد از ماه صفر و تعطیلی خانه باغ هایی که مراسم جشن را بدون مجوز برگزار می کنند و نیز برخورد جدی با افرادی که با سگ گردانی در سطح شهر برای دیگران نیز مزاحمت ایجاد می کنند از دیگر مصوبات این جلسه بود.

سرکشی از نمازخانه های بین راهی در حوزه شهرستان و تذکر لسانی آمران به معروف به افرادی که هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند از دیگر مصوبات موکد این جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار