مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:
مدیر کل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به اینکه ۳۵درصد دانش آموزان کرمانی واکسن کرونا دریافت کرده اند، گفت: انجام تست پی.سی.آر برای دانش آموزانی که واکسن دریافت نکرده اند الزامی می شود.
کد خبر: ۹۹۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 07 October 2021

 

به گزارش تابناک کرمان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، احمد اسکندری نسب در نشست هماهنگی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به مواهب و غیر قابل جایگزین بودن آموزش حضوری دانش آموزان بر تسریع در روند واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان از ۲۶ شهریور افزود: تاکنون حدود ۳۵ درصد دانش آموز بالای ۱۲ سال استان دوز اول واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند.

اسکندری نسب با بیان اینکه برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس و اولیای دانش آموزان نیز ضروری است، گفت: برای تسریع در روند واکسیناسیون دانش آموزان و خانواده آنها در شهر کرمان علاوه بر مراکز تجمیعی مراکز اختصاصی واکسیناسیون دانش آموزان و خانواده آنها راه اندازی شده و از طریق مدیران مدارس به خانواده‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون بیان کرد: اختصاص سالن‌های بیشتر برای دانش آموزان و والدین آنها و همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در تشویق خانواده‌ها و تسریع واکسیناسیون ضروری است.

اسکندری نسب با تأکید بر ضرورت ثبت نام دانش آموزان در سایت واکسیناسیون اظهار داشت: دانش آموزان با والدین خود می‌توانند به مراکز تعیین شده مراجعه و واکسن دریافت کنند.

وی گفت: با توجه به اهمیت واکسیناسیون دانش آموزان و خانواده آنها در روند بازگشایی مدارس، واکسیناسیون دانش آموزان روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری ۱۵ و ۱۶ مهر ماه جاری در مراکز تخصصی و بهداشتی انجام می‌شود.

اسکندری نسب اظهار کرد: در صورت بازگشایی مدارس به صورت حضوری، انجام تست پی.سی. آر به صورت دو بار در هفته برای دانش آموزانی که واکسن دریافت نکرده‌اند الزامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار