فساد مانع توسعه ایران است و با شعار حل نمی شود

استاندار فارس گفت: بخش دولتی و خصوصی هیچکدام نمی توانند نسبت به امر مبارزه با فساد بی تفاوت باشند.
کد خبر: ۲۴۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 06 June 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی استانداری فارس: محمد علی افشانی، در دیدار با مشاور وزیر و مدیر کل امور استان های وزارت اقتصاد و دارایی در شیراز افزود: نقش فساد برای ساختار دولتی و خصوصی و تمام سازمان ها مانند موریانه است و تاثیر تخریب آن غیر قابل جبران است.

وی افزود: پیش گیری از گسترش فساد و کاهش آن در جامعه با شعار محقق نمی شود و باید به شکل جدی و همه جانبه با آن مقابله شود.

استاندار فارس تصریح کرد: بخش دولتی و خصوصی هیچکدام نمی توانند نسبت به امر مبارزه با فساد بی تفاوت باشند چرا که موفقیت هر یک در گرو موفقیت دیگری است و هر کدام از آنها که دچار فساد شود مانعی سد راه موفقیت مجموعه دیگر خواهد بود.

استاندار فارس ضمن تاکید بر لزوم جلوگیری از خروج سرمایه های داخلی، گفت: سرمایه های موجود را باید به فعالیت های مولد که امکان تولید در آنها هست وارد کنیم.

افشانی کمبود اعتبار و منابع خصوصا در حوزه های عمرانی را از مشکلات اصلی دولت دانست و بیان کرد: امروز میزان اعتبارات عمرانی بسیار ناچیز است و بخش قابل ملاحظه ای از بودجه صرف امور جاری می شود اما دولت با تکیه بر تدبیر خود و تجربه مدیران ارشد اقدام به اجرای پروژه های عمرانی مهم مانند بزرگراه ها، آزادراه ها و سدها از طریق اوراق مالی خصوصا اوراق خزانه اسلامی کرد و قطعا اگر این تدبیر نبود در حوزه های عمرانی با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شدیم.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی، مدیران باید سعی کنند که مدیریت منابع جایگزین مدیریت هزینه شود که بخش قابل توجهی از این کار به خانواده اقتصاد و دارایی باز می گردد.

استاندار فارس با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: در این زمینه سمینارها و نشست هایی برگزار شده اما آنچه مهم است اینکه باید دید اولویت با انجام کدام کار است و طبیعی است که همه معتقدند که سرمایه گذاری از همه مهمتر است، نگاه به سرمایه گذاری می تواند هم رویکرد داخلی و هم رویکرد خارجی داشته باشد.

افشانی بیان کرد: شرایط فعلی کشور و بندهای ۲۴ گانه ابلاغی اقتصاد مقاومتی بیانگر این است که اقتصاد باید درون زا و برون گرا باشد و این درون زایی و منابع و توانمندی های داخلی نیز همه حکایت از این دارد که باید اولویت را به سرمایه گذاری داخلی داد.

وی یادآور شد: البته اگر سرمایه گذاری خارجی هم باشد باید با تمام قدرت دنبال شود اما تا زمانی که همه مشکلات ما با دنیای بیرون حل و فصل نشود، سرمایه گذاری خارجی به نسبت داخلی کمتر انجام می شود.

استاندار فارس اقتصاد کشورها را متکی به صنعت و کشاروزی دانست و افزود: بعد از صنعت و کشاورزی به گردشگری و بخش های خدماتی پرداخته می شود، در مجموع باید به آنجا که سرمایه تولید می کند بیشتر توجه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار