در روزهایی که آمارهای کرونایی در کرمان همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد و مدافعان سلامت استان شهیدی دیگر را برای حفظ سلامت جامعه تقدیم کردند.
کد خبر: ۹۹۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ 07 October 2021

طبق آخرین آمار منتشر شده تا ظهر امروز موارد قطعی بستری در بیمارستان‌های استان کرمان باز هم کاهشی بود و به 416 مورد رسید تا با بستری 64 بیمار جدید کرونایی دیگر مجموع بستری‌های کرونا در استان کرمان از ابتدای همه‌گیری بیماری به 40 هزار و 155 مورد برسد.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 416 مورد است اظهار داشت: از این تعداد 218 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 37 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 35 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 24 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 102 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 64 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 40 هزار و 155 مورد رسیده است.

وی به فوت 5 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 763 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 545 هزار و 224 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 676 هزار و 346 مورد است.

الهام یوسف زاده، پرستار فداکار بیمارستان شهید باهنر کرمان در پی ابتلا به بیماری کووید 19 و تحمل یک دوره بیماری 15 مهرماه 1400 در روز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به جمع شهدا پیوست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی شهادت شهید مدافع سلامت الهام یوسف زاده پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ

ایثار و از خودگذشتگی در راه خدمت به جامعه، پاداشی عظیم نزد خداوند متعال دارد و در این راه پر مخاطره جان برکفان حوزه سلامت قریب به 20 ماه از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا با فداکاری و تحمل شرایط سخت و طاقت فرسا به بیماران ارائه خدمت می‌دهند و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیده اند.

شهید مدافع سلامت الهام یوسف زاده، پرستار فداکار بیمارستان شهید باهنر کرمان نمونه یک انسان با اخلاق، متعهد و سخت کوش بود که در این برهه از زمان با جانفشانی در راه خدمت به مردم، در پی ابتلا به بیماری کووید 19 و تحمل یک دوره بیماری 15 مهرماه 1400 در روز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به لقاء الله پیوست.

اینجانب این مصیبت جانکاه را به خانواده گرامی آن شهید والامقام، جامعه پرستاری، خانواده بزرگ حوزه سلامت استان کرمان و همکاران محترم ایشان در بیمارستان شهید باهنر صمیمانه تسلیت گفته و از خداوند متعال غفران و رحمت الهی برای همکار فداکارمان و برای بازماندگانش صبر و بردباری مسئلت دارم.

حمید رضا رشیدی نژاد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان

الهام یوسف زاده، پرستار بیمارستان شهید باهنر کرمان متولد 24 مرداد 1355 بود و در 15 مهر 1400 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نشانی مراکز واکسیناسیون دانش آموزان در شهر کرمان اعلام شد/ فعالیت این مراکز در روزهای 15 و 16 مهر

ماشاالله میرزا حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان نیز اسامی و نشانی مراکز واکسیناسیون دانش آموزان شهر کرمان را اعلام کرد و اظهار داشت: این مراکز در روزهای 15 و 16 مهر ماه جاری دایر هستند.

وی درباره واکسیناسیون دانش آموزان استان کرمان گفت: واکسیناسیون دانش آموزان در مراکز تجمیعی وزارت بهداشت در جریان است اما جهت تسریع در انجام کار، تعدادی مرکز اختصاصی نیز آماده شده است.

وی تصریح کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با معرفی این مراکز و فراهم کردن تسهیلات، از خانواده‌ها و دانش آموزان دعوت می‌کند که برای واکسیناسیون مراجعه کنند و این مراجعه نیز به صورت داوطلبانه است اما در صورت بازگشایی مدارس به صورت حضوری انجام تست pcr، هر هفته دوبار برای دانش آموزانی که واکسن دریافت نکرده‌اند الزامی است.

میرزاحسینی گفت: آدرس مراکز اختصاصی واکسیناسیون دانش آموزان در شهر کرمان به شرح زیر است:

مراکز واکسیناسیون دانش آموزان دختر ناحیه دو شهرستان کرمان

1_ دبیرستان فاطمیه جنب اداره

آموزش و پرورش ناحیه دو، سالن ورزشی شهید ضیاء

2_ دبیرستان متوسطه دوره اول اکبر ادینه واقع در خیابان درختی

مراکز واکسیناسیون دانش آموزان پسر ناحیه دو شهرستان کرمان

1_ دبیرستان پسرانه شاهد دوره دوم جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

2_دبیرستان پیامبر اعظم واقع در خیابان جهاد کوچه 83

مراکز واکسیناسیون دانش آموزان دختر ناحیه یک شهرستان کرمان

1. مدرسه فرهنگ واقع در خیابان فیروزه کوچه شماره11

2. مدرسه عفاف واقع در خیابان شهیدان اعتباری( گوهری) جنب آموزش و پرورش ناحیه یک

مراکز واکسیناسیون دانش آموزان پسر ناحیه یک شهرستان کرمان

1. مدرسه شهدای 10 واقع در خیابان خواجو روبروی بانک ملی

2. مدرسه امید، واقع در خیابان شهید سید مصطفی خمینی کوچه شماره 11

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی دانش آموزان و اولیا آنها در هر مکانی که تمایل دارند می توان دُز اول و دوم واکسیناسیون خود را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار