استاندار کرمان گفت: جشنواره موسیقی نواحی جلوهگاه تجلی هنرمندانه خرده فرهنگ‌های ایرانی است و باعث می‌شود نسل جوان به غنای فرهنگی این سرزمین افتخار کند.
کد خبر: ۱۰۰۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 22 October 2021

علی زینی‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور در استان کرمان اظهار داشت: تداوم برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در کرمان افتخار بزرگی برای کرمان و ایران است.

وی با بیان اینکه ایران، مجموعه‌ای از اقوام و فرهنگ‌های مختلف است که مجموعه آن‌ها هویت ایرانی و اسلامی این کشور را شکل دارد و باعث افتخار همه ماست گفت: ایران با همه اقوام و خرده فرهنگ‌های آن شکل می‌گیرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اقوام ایرانی در شکل گیری این تمدن بزرگ مهم و موثر بودند ادامه داد: در انقلاب اسلامی و در دوران جنگ تحمیلی نیر شاهد این نقش مهم و موثر در حفظ و حراست از مرزها و هویت ایرانی اسلامی بودیم.

وی با بیان اینکه جلوه‌های مختلف فرهنگ‌های ایرانی باید حفظ شود افزود: کشورهای دیگر به دنبال جعل هویت برای خود می‌روند در حالی که تمدن ایرانی و اسلامی ما غنی و سرشار از فرهنگ و هویت است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی نواحی یکی از جلوه‌های بروز زیبای این خرده فرهنگ‌ها است بیان کرد: موسیقی نواحی باعث می‌شود که نسل جوان ما به عمق فرهنگ غنی ایران پی برده و به غنای فرهنگی این سرزمین غرور و افتخار کند.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها باعث می‌شود هویت و داشته‌های تاریخی و فرهنگی اقوام مختلف ما حفظ شود گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی ارزشمند است و امیدواریم که استان کرمان سال‌های سال میزبان برگزاری این جشنواره باشد.

استاندار کرمان با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی در این باغ موزه وزیری کرمان بیان کرد: شاهد حضور هنرمندانی از سراسر کشور در استان کرمان هستیم و برگزاری این جشنواره فرصتی است تا اقوام مختلف ایرانی با تاریخ غنی و ظرفیت‌های ارزشمند تاریخی و فرهنگی کرمان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه بازدید از شهر کرمان و زیارت مرقد مطهر شهید سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مهمانان و هنرمندان حاضر در این جشنواره است گفت: برگزاری جشنواره در تعدادی از شهرستان‌های استان به طور همزمان برگزار می‌شود که فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های نقاط مختلف استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار