مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: مشترکان این مجموعه ۱۳ میلیارد تومان بدهی معوق دارند در حالیکه وصول این مبلغ، موجب توسعه زیرساخت‌ها و افزایش کیفیت خدمات خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 31 October 2021

 

به گزارش تابناک لرستان، نبی‌الله شمسی فر روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرکت مخابرات و مناطق مخابراتی استان ها مادر تخصصی و اپراتور قالب و تاثیرگذار در حوزه فناوری اطلاعات می باشند که نیازمند حمایت هستند.

وی ادامه داد: اگر مجموعه مخابرات ایران و استان ها نتوانند در حوزه توسعه زیر ساخت اقدامات خود را به خوبی انجام دهند دیگر حوزه ها با مشکل مواجه خواهند شد.

شمسی فر افزود: طی ۱۵ سال گذشته تعرفه خدمات مخابراتی هیچ گونه افزایشی نداشته بلکه در ۲ مقطع با روند کاهشی همراه بوده است بنابراین اصلاح تعرفه ها در مخابرات ضروری است در غیر اینصورت با مشکل تامین نقدینگی مواجه خواهیم شد و سرعت توسعه طرح های ارتباطی کند می شود.

وی گفت: میزان مصرف اینترنت در استان قبل از شیوع کرونا هشت گیگابایت و تعداد کاربران برخط اینترنت ثابت ۲۳ هزار مورد در لحظه بود که این آمار در زمان شیوع کرونا به ۲۰ گیگابایت و ۵۰ هزار کاربر در لحظه رسید.

شمسی فر افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۸ سایت شهری تلفن همراه در دست احداث قرار دارد که ۸۵ درصد از آن به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه روستایی و جاده‌ای ۴۳ سایت تلفن همراه در دستور کار قرار دارد که از سال گذشته تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به دلیل نبود شبکه برق، زیرساخت مناسب و نقدینگی پیمانکاران تکمیل نشده اند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های ناظر بر سلامت تشعشعات مخابراتی، همواره صحت سیگنال‌های مخابراتی را تایید کرده اند گفت: توسعه ارتباطات جاده ای و روستایی بر عهده حوزه فناوری اطلاعات است که بیش از ۹۵ درصد تعهدات شرکت مخابرات در این حوزه انجام شده است.

شمسی فر اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در لرستان نیاز و اکنون اجرای ۳۰۰ کیلومتر آن از محل اعتبارات توسعه خدمات اجباری مناطق محروم در دست اقدام است.

وی بیان کرد: ۶۲۰ هزار خط تلفن در لرستان وجود دارد که ۳۵۰ هزار مورد آن فعال می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار