مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تصویب نهایی کلیات طرح مرمت و بهسازی خانه تاریخی محسنی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ 12 December 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: در جلسه شورای فنی که روز گذشته با حضور زندوکیلی معاون عمرانی استانداری و اعضا جلسه تشکیل شد کلیات طرح احیا بنای تاریخی خانه محسنی با کاربری فرهنگی و نگاه ویژه به موضوع توسعه انسانی مورد تصویب قرار گرفت.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآورشد: با تصویب نهایی این طرح به زودی مرمت و احیاء آن با نظارت عالیه اداره کل میراث‌فرهنگی و با منابع مالی بنیاد خیریه محسنی اجرا خواهد شد.
مرزبان افزود: در سال جاری مرمت اضطراری دیوار پیرامون بنا و نیز اتاقهای ضلع شرقی بنا با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال توسط اداره کل میراث فرهنگی مرمت شده است و برآورد اعتبار برای مرمت کامل این بنا در دست تهیه است.
او گفت:مرمت‌های اضطرای بنا، تقویت و لزوم استحکام بخشی پی‌ها، مرمت بام و مرمت سازه‌ها از مهم ترین عملیات مورد نیاز برای تکمیل این خانه تاریخی به‌شمار می‌رود.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه خانه تاریخی محسنی بزرگترین خانه تاریخی استان است گفت: این اثر تاریخی دارای یک حیاط اصلی و ۵حیاط اختصاصی است که با بهره گیری از روش معماری ایرانی احداث شده و دارای تزئینات عمده آجرکاری ، کاشیکاری ،گچبری و .... است و در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰۰ متر مربع از این بنا باقی مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار