مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: ابرکوه در نصب کنتور‌های هوشمند کشاورزی در بین شهرستان‌های استان پیشرو است.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 13 December 2021

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدمهدی جوادیان زاده در جلسه رویداد آبی شهرستان ابرکوه گفت: در حال حاضر مهمترین موضوع، برنامه سازگاری با کم آبی در حوزه شرب، بهداشت، صنعت و کشاورزی است.


وی با اشاره به اینکه شهرستان ابرکوه با نصب بیش از ۹۵ درصد کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی نسبت به شهرستان‌های دیگر پیشرو بوده و طرح تحویل حجمی آب کشاورزی در این منطقه شروع شده است، افزود: در این مسیر نیز گلایه‌ها و مشکلاتی برای کشاورزان وجود دارد که کارشناسانی برای رفع این مشکلات و نواقص احتمالی کنتور‌ها معرفی شده اند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد اظهار داشت: امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده و همکاری و همیاری با کشاورزان و بهره برداران بتوانیم مصرف آب را در بخش کشاورزی مدیریت کرده و با به صفر رساندن افت آب زیرزمینی تا سال ۱۴۰۵، دیگر شاهد خشک شدن بیش از پیش قنوات و چاه‌های کشاورزی نباشیم.

 

فرماندار ابرکوه نیز در این جلسه با بیان اینکه مسئله آب در کشور و در استان یزد یک مسئله ویژه و خاص است، گفت: شهرستان ابرکوه با رویکرد کشاورزی بویژه در بخش روستایی با مشکلات آبی فراوانی روبروست و احتیاج به برنامه‌ها و سیاست‌های جدی دارد.


محمدحسین امامی میبدی با اشاره به اقدامات حفاظتی انجام شده و نصب کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی، بر لزوم برنامه آموزشی برای کشاورزان در مورد کنتور‌های هوشمند تاکید کرد.

برچسب ها: نصب ، کنتور ، هوشمند ، ابرکوه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار