مراسم اختتامیه رویداد بزرگ بازنویسی داستان زندگی به همت فرهنگسرای پرسش وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار و نفرات برتر این رویداد معرفی شده و از آن ها تجلیل شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ 17 December 2021

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم که در سالن همایش کتابخانه مرکزی برگزار شد، گفت: شورای ششم رویکرد خاصی در موضوعات فرهنگی دارد که در همین راستا جریانات فرهنگی، هنری و ورزشی شهر را تقویت خواهد کرد.
حجت الاسلام مهروی پور ضمن تشکر از برگزاری دوره بازنویسی زندگی اظهار کرد: آشنا شدن نسل نو و جوانان با توانایی هایی خود در دوره بازنویسی زندگی اتفاق مثبتی بود که رقم خورد زیرا جوانان ما ظرفیت های زیادی دارند.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما بی اطلاعی از توانمندی هایمان است، تصریح کرد: باید علاوه بر بازبینی فطرت، توانمندی هایمان را در نظر بگیریم و بر مبنای آن اهدافمان را تعیین کنیم.
یک مدرس روانشناسی نیز در این مراسم درباره راهکارهای کنترل خشم توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: خشم و عصبانیت، موضوعی عادی است و هیچ فردی نمی تواند ادعا کند اصلا عصبانی نمی شود، در صورتی که در مواردی خشم برای دفاع از حق لازم است.
علی اصغر سوادکوهی با بیان اینکه باید خشم را به رفتار تبدیل کرد، بیان داشت: خشم به دو صورت رفتار فیزیکی و رفتار کلامی بروز پیدا می کند که هر کدام مختصات خود را دارد.
وی افزود: باید دو مهارت مقابله ای مساله دار و هیجان مدار را در هنگام مواجهه با خشم استفاده کرد که مهارت هیجان مدار به دو صورت مثبت و منفی بروز پیدا می کند که در جنبه منفی، فرد برای فرار از خشم به سراغ سیگار و مواد الکلی رفته و در جنبه مثبت با دعا و نیایش و گفت وگو با انسان های خوب برای فرار از خشم تلاش می کند.
این مدرس روانشناسی تصریح کرد: درد و دل کردن بدترین کاری است که برای فروکش کردن خشم انجام می شود، زیرا در این حالت خشم تلنبار شده و به مرور به کینه تبدیل می شود، ضمن اینکه با درد و دل کردن با دیگران، آن ها را نیز از خشم لبریز می کنیم.
سوادکوهی یادآور شد: مدیریت ابراز خشم از ابراز خشم سخت تر است اما باید یاد بگیریم درست ابراز خشم کنیم، زیرا افرادی که نتوانند خشمشان را بیان کنند، بیمار می شوند و می توانیم از ابراز کلامی مانند "من عصبانی هستم" یا از دست شما ناراحت هستم" استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه بخشش بزرگ ترین اقدام برای مواجهه با خشم است، به تشریح دو تکنیک "چنگیزخان" و تکنیک "این قایق خالی است" پرداخت.
این مدرس روانشناسی تصریح کرد: در تکنیک چنگیزخان، باید به این دو نکته توجه داشت که هر کاری با خشم شروع شود، پایان آن پشیمانی است و هر کسی شما را دوست دارد و می گوید کاری را انجام نده، انجام ندهید و در تکنیک این قایق خالی است، در زندگی هر کسی خواست اسباب ناراحتی ما را فراهم کند، با خودمان می گوییم این قایق خالی است.
وی با بیان اینکه افرادی که زود عصبانی شده و از کوره در می روند، در زندگی موفق نخواهند شد، به تشریح تکنیک چراغ قرمز پرداخت و گفت: وقتی عصبانی هستید، چراغ قرمز است، در این زمان هیچ کاری نکنید و متوقف شوید، وقتی چراغ زرد شد، آرام حرکت کنید و در هنگامی که چراغ سبز شد، به بیشترین آرامش می رسید.
سوادکوهی در پایان با تاکید بر این نکته که باید داستان زندگی را درست بنویسید، تصریح کرد: داستان اول هر شخصی، فردی است اما داستان دوم ماموریتی است که می خواهد برای دنیا اجرا کند.
مدرس دوره های بازنویسی داستان زندگی نیز در این آیین گفت: هر کدام از ما وقتی متولد می شویم، داستان زندگی ما شروع می شود، ما به دنیا می آییم و عوامل متعددی در زندگی ما نقش ایفا می کنند.
زهره لطیفی اظهار کرد: داشته های ارثی ما اولین عامل است و هر کدام با ویژگی هایی به دنیا آمده ایم، ما از والدینی متولد شده ایم که خصوصیاتی دارند و برای تربیت ما شیوه و روشی را انتخاب می کنند و بعد در محیطی قرار می گیریم که در آن محیط نیز شرایطی حاکم است.
وی ادامه داد: هر چه بزرگ تر می شویم، در زندگی ما اتفاقاتی رخ می دهد که برخی مثبت و برخی منفی هستند و از هر کدام از این اتفاقات و معانی طرز تلقی ها و استنباط را داریم.
این مدرس روانشناسی تصریح کرد: چون انسان هستیم، ذاتا تمایل داریم برای برتر و موفق بودن، در مسیر پیشرفت قرار بگیریم اما متوجه می شویم موانعی در این مسیر وجود دارد که نمی گذارد ما به اهدافمان برسیم.
لطیفی با بیان اینکه یکی از این موانع تجربه مکرر احساسات منفی است، تاکید کرد: احساسات منفی دیگری مثل غم و اندوه به سراغ ما می آیند یا تواقعاتی که خودمان از خودمان داریم و به طور مداوم در ذهنمان گفت وگوی منفی داشته و خودمان را سرزنش می کنیم یا دیگران توقعاتی دارند که فکر کنیم زیاد خوب نیستیم.
وی بیان داشت: در صورت ادامه این روند، به این باور می رسیم که من آدم ناموفقی هستم و در واقع به سندرم " من بیچاره" مبتلا می شویم.
این مدرس روانشناسی با بیان اینکه اگر به این حالت دچار شدیم، وقت آن رسیده که داستان زندگی مان را بازنویسی کنیم، یادآور شد: برای بازنویسی داستان زندگی نیاز است اتفاقات بد و زخم های عاطفی را شناسایی کنیم.
وی در پایان به تشریح مراحل انتخاب هدف خوب برای زندگی پرداخت و به انتخاب های مهم در مراحل مهم زندگی اشاره کرد.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم، علیرضا آهویی و طیبه مرادی از اصفهان و صنم طاهری از سمنان جوایز ویژه را کسب کرده و سجاد حاجیان، مریم فدایی و محمد میر معصومی هر سه از اصفهان برگزیده جوایز عمومی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار