در بازدید مشترک مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، بیاتی نماینده مجلس شورای اسلامی و قنبری شهردار تفرش بر تسریع در اجرای عملیات مرمت بنای تاریخی امامزاده محمد فم در شهرستان تفرش تاکید شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ 18 December 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: مرمت این بنای تاریخی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال با استفاده از طرح مرمتی تهیه شده هزینه خواهد شد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآورشد: عملیات مرمتی امامزاده محمد فم در شهرستان تفرش با نظارت میراث فرهنگی از حدود سه ماه قبل شروع شده و در این عملیات مرمتی، جمع‌آوری کف‌سازی محوطه پیرامون بنا (حیاط) و همچنین خاک دستی که قبلا غیر اصولی انجام شده و موجب حبس رطوبت در پایه‌های بنا شده است، اجرای کانال زه‌کشی دور تا دور بقعه به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به پایه‌های بنا و اجرای کف‌سازی پیرامون بنا با شیب‌بندی مناسب به منظور هدایت آب‌های سطحی در حال انجام است.
مرزبان در مورد این آرامگاه تاریخی مربوط به دوره صفویه گفت: بنای امامزاده محمد فم تفرش دارای یک بنای مرکزی است و از این نوع بنا نمونه‌های دیگری نظیر امامزاده قاسم کهک، بقعه شاهوارق و بقعه ابوالعلی در شهرستان تفرش وجود دارد و این بنای تاریخی توسط معماری زیبای یک اصفهانی انجام شده که از تزئینات، آجرکاری، کاشیکاری و نقاشی زیبایی برخوردار است.
آرامگاه امام زاده محمد قم که به شماره ۴۳۲در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۴۱ به ثبت آثار ملی رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار