امام جمعه فیروزآباد اضافه کرد: البته مردم شایسته مسئولانی جوان، فعال، جهادی، ولایی، مومن، کاردان و کارآمد هستند.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 01 January 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام محسن رضا بشارت ظهر در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به بصیرت مردم اظهار داشت: آن چه فتنه ۸۸ را کور کرد بصیرت مردم و حضور میلیونی آنان بود که با تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب رقم خورد.

وی افزود: حماسه نهم دی ماه از ایام الهی است که ملت ایران تحت هدایت الهی امامان به خصوص هدایت سرور و سالار شهیدان، بزرگترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب و نظام اسلامی را خنثی کرد.

امام جمعه فیروزآباد با اشاره به سالگرد شهادت سردار دل ها که امسال مصادف با ایام فاطمیه و شهادت صدیقه کبری حضرت زهرا (س) است ادامه داد: یکی از ضروری ترین مسائلی که باید در آن به حضرت زهرا (س) اقتدا کرد دفاع از حریم امامان و ولایت است که حضرت زهرا(س) بهترین حامی و مدافع فدایی ولایت بود که پهلوی شکست و در خون نشست اما لحظه‌ای از یاوری ولی امر خود دست بر نداشت.

بشارت اضافه کرد: این حمایتگری از ولایت و امامت باید در این برهه از زمان در سرلوحه کار و عمل همه ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهادت‌حاج‌قاسم‌سلیمانی قیامتی برپا کرد گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی نشان از زنده بودن انقلاب است که سبب شد حتی دشمنان در برابر ملت ایران به خضوع وا دارد.

امام جمعه فیروزآباد با اشاره به ویژگی‌های سردار حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: شجاعت، تدبیر و عقلانیت از جمله ویژگی های این مرد بزرگ بود.

بشارت ابراز داشت: او به مسائل و حدود شرعی پایبند بود و حدود الهی و شرعی را به بهانه شرایط جنگی زیر پا نمی گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: البته بالاترین ویژگی و فضیلت حاج قاسم سلیمانی اخلاص بود که اهل تظاهر، ریا و خودنمایی نبود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزآباد افزود: سردار سلیمانی اهل حزب و جناح بازی نبود و در خارج از ایران حزب الله لبنان و مقاومت اسلامی را تقویت کرد.

وی ادامه داد: این ژنرال بزرگ ایرانی دست مقاومت فلسطین را برای مقابله با اسرائیل پر کرد و جلو نقشه‌های آمریکا را گرفت و در سوریه و عراق نقش بسزایی داشت.

بشارت اضافه کرد: از مکتب او که برگرفته از مکتب امام و مکتب فاطمی بود باید درس گرفت و الگو قرار داد.

امام جمعه فیروزآباد گفت: اتحاد و انسجام همه گروه های اصلی شیعی عراق فردای بدون حضور آمریکا را نوید می‌دهد و این بخشی از انتقام سخت مقاومت از آمریکا در ترور حاج قاسم و ابومهدی مهندس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چشم‌انداز تحولات یمن نیز حکایت از شکست عربستان و پیروزی نهایی حزب الله و انصارالله است ابراز داشت: قلب اقتصادی عربستان یعنی پالایشگاه‌های نفتی آرامکو بارها مورد هدف قرار گرفته و شرایط به گونه‌ای است که بن سلمان چاره‌ای جز تسلیم و اعلان آتش بس فراگیر ندارد.

بشارت بیان داشت: در خصوص مذاکرات اگرچه فضا سازی اسرائیل، اروپا، آمریکا و در داخل اقدامات چهارگانه ای است که دشمنان بر علیه ما دارند اما این بار دو گزینه نظام اسلامی پیش روی چهار کشور در مذاکرات قرار داده که با پذیرش رفع واقعی تمام تحریم ها و یا بازگشت واقعی هسته ای نشان می‌دهد که ایران اسلامی از حقوق مسلم خود کوتاه نمی آید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با به بارش باران رحمت الهی تصریح کرد: بارش باران رحمت الهی دلها را شاد کرد و باید به خاطر داشته باشیم شکر زبانی و قلبی و عملی نعمت را افزون می کند.

وی افزود: شکر نعمت های الهی به عبادت و بندگی، پرداخت واجبات مالی و خدمت خالصانه به خلق الله است.

بشارت در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: همه مسئولان تا زمانی که مسئولیت دارند نباید از هیچ تلاشی در انجام وظایف و خدمت جهادی به مردم کوتاهی کنند و به شایعات هم نباید توجه کرد.

امام جمعه فیروزآباد اضافه کرد: البته مردم شایسته مسئولانی جوان، فعال، جهادی، ولایی، مومن، کاردان و کارآمد هستند.

وی با اشاره به روز شهادت حضرت زهرا(س) تصریح کرد: دستجات عزاداری مانند عاشورا حرکت کنند و همه مدیون حضرت بوده و هرچه داریم از خان کرم احسان ایشان است.

بشارت گفت: خدمت حضرت فاطمه زهرا(س) به عالم هستی قابل توصیف نیست چراکه او هم به پدرش به عنوان رسول خدا و به هم به همسرش به عنوان ولی خدا و هم به امت اسلام به عنوان پیروان رسول خدا خدمت کرد که از عهده هیچ کس بر نمی آید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار