کشف 23 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره در بابلسر فرمانده انتظامي بابلسر از دستگيري 3 سارق با کشف 23 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره در آن شهرستان خبر داد
کد خبر: ۱۰۲۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ 26 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 06/11/1400 تقدیم حضورتان می گردد .
-----------------
دستگیری سارق سیم برق با 24فقره سرقت در رامسر
جانشین انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق حرفه ای سیم برق با 24 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید  موسی حسینی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت سیم برق در شهرستان رامسر موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده با تلاش شبانه روزی و تحقیقات تخصصی خود موفق به شناسایی سارق حرفه ای و سابقه دار در این ارتباط شدند.
جانشین انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: متهم پس از هماهنگی های قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.
وی در ادامه اظهار داشت: متهم در تحقیقات تخصصی به 24 فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کرد و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسینی در پایان با تأکید بر اینکه پلیس از هیچ تلاشی برای مقابله با سارقان و بالا بردن احساس امنیت در جامعه فروگذار نخواهد کرد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
------------------
مرگ زن میاندورودی بر اثر گازگرفتگی
فرمانده انتظامی میاندورود از مرگ زن 22 ساله بر اثر گاز گرفتگی در یکی از مناطق مسکونی آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید باقری در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر مرگ مشکوک در یک منزل مسکونی واقع در یکی از محله های شهر سورک، بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.
 فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود تصریح کرد: پلیس به محض ورود به محل حادثه با جسد خانمی 22 ساله روبه رو شد.
وی با اشاره به حضور معاون قضایی در محل حادثه و برابر بررسی یگان های امدادی حاضر در محل، اظهار داشت: علت مرگ استنشاق گاز منواکسید کربن اعلام شد.
سرهنگ باقری با اشاره به تغییرات جوی هوا و وزش باد و طوفان شدید خاطرنشان کرد: این حادثه سبب بروز برخی مشکلات از جمله تخریب و انسداد خروجی دودکش برخی منازل شده است که شهروندان باید با دقت بیشتری به این موضوع توجه داشته باشند.
----------------
 
انهدام باند سارقان انبار منازل مسکونی در بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری باند سارقان انبار منازل مسکونی با بیش از 20 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبر نگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی گنجی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از پارکینگ و انبار منازل مسکونی در ماه های اخیر، موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با سرقت این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی در حین گشت زنی موفق به شناسایی سارقان سابقه دار در حین سرقت از پارکینگ یکی از منازل مسکونی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان در ادامه تصریح کرد: سارقان که 2 نفر بودند به محض مشاهده ماموران، قصد متواری شدن از محل را داشتند که در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شدند.
سرهنگ عنایتی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی های فنی و تخصصی به20 فقره سرقت از انبار و پارکینگ منازل مسکونی شهروندان اعتراف کردند، اظهار داشت: یک نفر دیگر از اعضای این باند، توسط پلیس پایتخت دستگیر شد.
وی ادامه داد: این کشفیات شامل 12 دستگاه دوچرخه، 5 دستگاه تلویزیون ال سی دی ، 3 دستگاه توستر، 2 دستگاه کیس ، یک دستگاه لب تاپ ، اسکیت ورزشی ، اره برقی و بسیاری از اقلام دیگر به ارزش تقریبی 3 میلیارد ریال در ماه های گذشته اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
عنایتی گنجی در خاتمه از شهروندان خواست از ورود افراد ناشناس به آپارتمان ها ، مجتمع ها و واحدهای مسکونی خودداری کنند و قبل از خروج از پارکینگ به خصوص منازلی که دارای درب ریموت و کنترل از راه دور می باشند دقت نظر داشته و تا حصول اطمینان از بسته شدن درب، محل را ترک نکنند.
------------------
تعامل پلیس با فرمانداری، زمینه ساز ارتقاء امنیت اجتماعی
فرمانده انتظامي ساری، تعامل و همکاری فرماندهی انتظامی با فرمانداری را موجب ارتقاء امنیت اجتماعي مطلوب در جامعه برشمرد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله حسن زاده به همراه معاونان و روئسای کلانتری های فرماندهي انتظامي شهرستان، در جلسه تعاملی با "مهندس نوبخت" فرماندار شهرستان ساری، ضمن تبريک انتصاب وی به عنوان فرماندار جدید ساری، براي دولتمردان نظام جمهوري اسلامي ايران آرزوي توفيق روز افزون مسئلت کرد.
فرمانده انتظامي شهرستان ساری در این دیدار ضمن تشریح اقدامات و عملکرد فرماندهی انتظامی شهرستان در برقراری نظم و امنیت گفت: هدف دستگاه هاي دولتي به ارمغان آوردن جامعه اي آرام و ايمن براي شهروندان است و تعامل فرمانداری با نيروي انتظامي نيز اقدامي در راستاي تحقق اين هدف والا و مهم مي باشد.
فرماندار شهرستان ساری با تاكيد بر ضرورت مشاركت مردم در برقراري نظم و امنيت اجتماعي، افزود: در حوزه تعاملي پليس و مردم، نظم و امنيت مطلوب و پايدار بدون مشاركت جدي و مسئوليت پذيري آحاد جامعه، محقق نخواهد شد و اين مهم جزء با تلاش و اقدامات مجموعه ناجا و تعامل ساير دستگاههاي مرتبط ميسر نخواهد شد.
مهندس نوبخت همچنین ضمن تقدير و تشکر از فرماندهي انتظامي شهرستان در انجام خدمت به مردم و کنترل و کاهش جرايم بیان کرد: حضور پليس مايه آرامش و امنیت برای مردم است و برای رسیدن به امنیت مطلوب نیازمند مشارکت ،همکاری و همدلی کلیه دستگاه ها و مسئولان اجرایی می باشیم.
---------------------
دستگیری عامل آتش سوزی خودرو پژو در نور
فرمانده انتظامي نور از دستگيري عامل آتش سوزي عمدي خودرو در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پي وقوع آتش سوزي یک دستگاه خودرو پژو در یکی از ییلاقات شهر نور، پيگيري موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتي و استفاده از شگردهاي خاص پليسي، متهم را شناسايي و پس از هماهنگی با مقام قضائی در يك عمليات غافلگيرانه وی را دستگير كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان نور افزود: متهم در بازجويي هاي فني و تخصصی توسط پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد که پس از تشكيل پرونده تحويل مرجع قضائي شد.
سرهنگ داداش تبار، گفت: از همشهریان خواستاریم ضمن عمل به هشدار ها و توصيه هاي انتظامي، هرگونه مورد مشكوك را از طريق تلفن110 به پليس گزارش دهند.
----------------
کشف 23 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره در بابلسر 
فرمانده انتظامي بابلسر از دستگيري 3 سارق با کشف 23 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسین زارع در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت ساختمان نیمه کاره در سطح شهرستان بابلسر، بررسي موضوع و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار پليس آگاهی قرار گرفت.
وي در ادامه با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با بررسی دوربین های مداربسته و انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند هویت سارق و همدستان اعم از مالخر و راننده را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کنند، افزود: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهمان از سارقان سابقه دار می باشند.
فرمانده انتظامي بابلسر تصریح کرد: در تحقيقات به عمل آمده متهمان مذکور در بازجویی‌های پلیس به 23 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره اعتراف کردند و پس از تشکيل پرونده و تحويل به مرجع قضائي با قرار مناسب روانه زندان شدند.
سرهنگ زارع در پایان به شهروندان توصیه کرد: اماکن خصوصی و کارگاه های خود را به دوربین مداربسته و تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز و از نگهبانان مطمئن و مورد اعتماد استفاده کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
----------------
کشف خودروی مسروقه درسوادکوه
فرمانده انتظامي سوادکوه از كشف یک دستگاه خودروي پراید سرقتی در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله اکبری در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی پراید در سطح شهرستان سوادکوه، موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی بصورت ویژه در دستورکار مأموران کلانتری 11 پل سفید این فرماندهی قرارگرقت.
وی افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی گسترده و حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی خودروی مذکور را کشف و سارق را نیز دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.
-----------------
حماسه ماندگار 6 بهمن آمل و مدل مشارکت مردم در امنیت
ششم بهمن ماه سال 1360 یکی از حماسه های ماندگار ملت بزرگ ایران در شهرستان آمل است که بعد از گذشت چندین دهه همچنان در اذهان به افتخار و شکوه فراوان از آن یاد می شود.
برگه های تقویم را که ورق می زنید ما بین روزهای پرشور بهمن ماه به روزی می رسید که شاید کمتر از دیگر روزها از آن گفته و نوشته اند، ششم بهمن ماه سالروز حماسه مردم آمل و شهر معروف به هزار سنگر.
ششم بهمن ماه سال 1360 یکی از حماسه های ماندگار ملت بزرگ ایران در شهرستان آمل به وقوع پیوست که بعد گذشت چندین دهه از آن همچنان در اذهان به افتخار و شکوه فراوان از آن یاد می شود.
آنچه پرداختن به حماسه ششم بهمن آمل را جذاب و هیجان انگیز می کند، مدل مشارکت مردم در امنیت است که در همین ارتباط حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب ضمن تقدیر و تشکر از مردم آمل می فرمایند:  ما باید از مردم آمل تشکر کنیم، دیدید مردم آمل چه بر سرتان آوردند.
در سال 1360گروهکی از اعضای اتحادیه کمونیست های ایران از مقر خود با این هدف و اندیشه که مردم آمل در همه زمینه ها با آنان همکاری می کنند و پس از آن با کمک استکبار غرب و شرق حکومتی را تشکیل و شهرها و روستاها را یکی پس از دیگری به مقر حکومت خود اضافه می کنند، وارد جنگل آمل شدند.
این گروهک کمونیستی در طول حضور خود در جنگل آمل که به مدت 6 ماه و تا روز 6 بهمن ماه طول کشید، فعالیت های زیادی از جمله تحریک جوانان منطقه و ترورهای کور علیه مردم عادی و روحانیون داشته اند تا جایی که در محور هراز و در جلوی چشمان خانواده یک پاسدار و یک روحانی را به شهادت رساندند.
نیروهای انتظامی و نظامی با آگاهی از حضور این گروهک کمونیستی در منطقه با همکاری نیروی مردمی بسیج با برنامه ریزی و راه اندازی پایگاه های متعدد در اطراف جنگل و محاصره این گروهک، فشار زیادی را به آنان وارد کردند تا زمانی که این گروهک مجبور به فرار از جنگل و حمله به شهر شدند.
با ورود این گروهک به داخل شهر در شب پنجم بهمن ماه و تصرف برخی ساختمان ها و نقاط حساس شهر وضعیت نگران کننده بود تا اینکه در صبح روز ششم بهمن ماه مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه آمل از مرد و زن و پیر و جوان به کمک نیروهای مسلح شهر آمدند و با بسیج همه امکانات و ایجاد سنگر در کوچه ها و خیابان های شهر به مقابله با این گروهک پرداختند.
ملت شجاع و انقلابی شهرستان آمل سرانجام پس از یک روز مقاومت با برپایی هزاران سنگر، شهر را از سقوط نجات دادند و این گروهک کمونیستی را با تلفات و دستگیری تعداد زیادی از عوامل خود فروخته شکست دادند تا جایی که حضرت امام خمینی (ره) از این شهر به شهر هزار سنگر یاد کردند.
در بین 40 شهید حماسه ششم بهمن آمل 6 شهید نیروی انتظامی از ( ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی سابق ) هستند که جا دارد یادی کنیم از این شهدای مظلوم، شهیدان"مرتضی فدایی– صادق مهدوی– حمیدرضا ایزدی– غلامحسین هدایتی– مجید جانثار و میرزاخانی" یادشان گرامی و راهشان پررهرو باد.
امنیت اجتماعی از جمله ملزومات اساسی برای توسعه پایدار و موزون یک جامعه به شمار می رود. اهمیت این عامل و تأثیرات آن در ابعاد مختلف اجتماعی، زیرساخت پیشرفت یک جامعه را بنیان می افکند.
امنیت به عنوان یک تولید اجتماعی بیش از آنکه یک مقولۀ سیاسی، حکومتی و دولتی باشد، مفهومی انسانی و اجتماعی است که مستلزم مشارکت و حضور مردمی در عرصه هاي مختلف اجتماعی و تعامل با نهادهاي انتظامی- امنیتی است، تصور امنیت بدون در نظر گرفتن عامل هاي انسانی در یک بستر اجتماعی ممکن نیست.
امنیت یکی از والاترین نعمت ها و اساسی ترین نیازهاي اجتماعی است که افراد جامعه باید از آن برخوردار باشند. یکی از وظایف ناجا برقراري نظم، امنیت و آرامش در جامعه براي مردم است و این مهم در شرایط فعلی جامعه با مشارکت آحاد مردم بهتر و سریعتر به نتیجه می رسد.
لذا مهمترین عوامل مؤثر در مشارکت مردم را می توان در احساس تعهد و مسئولیت پذیري افراد، سرمایۀ اجتماعی، اعتماد، احساس امنیت اجتماعی، سابقۀ مشارکتی، قانون مداري و فرهنگ اجتماعی مردم برشمرد.
اهمیت دادن به بعد مشارکت مردمی یک ارتباط دو سویه است که از یک طرف گسترش امنیت اجتماعی می تواند زمینه ساز توسعه مشارکت های مردمی باشد و از طرف دیگر افزایش مشارکت های مردمی پشتوانه محکمی برای حاکمیت و بقاء امنیت اجتماعی در جامعه است.
پلیس یکی از مهم ترین سازمان ها و تشکیلاتی است که مسئولیت برقراری نظم وامنیت در جامعه را برعهده داشته و تحقق امنیت در ابعاد گوناگون فردی و عمومی ارتباط مستقیم با حضور و عملکرد این سازمان دارد. اما در این راه مشکلاتی فراروی پلیس وجود دارد که از جمله مهم ترین آنها بایستی به چالش اعتماد اجتماعی اشاره کرد.
از این رو هر چه پلیس بتواند در قالب عملکرد خود اعتماد بیشتر شهروندان را فراهم کند و همچنین عملکرد امنیتی خود را در سایه جلب اعتماد مردمی بهبود بخشد، باعث افزایش مشارکت شهروندان در تأمین امنیت اجتماعی خواهد شد.
به منظور اعتماد مردم نسبت به پلیس لازم است تا این سازمان از نظر مردم اولاً از مقبولیت فرهنگی- اجتماعی برخوردار و ثانیاً از نظر ماهیت، فعالیت و عملکرد سازمانی به اندازه کافی معنا دار، معقول و قانع کننده باشد.
از سوی دیگر پلیس بایستی خود را از مردم، برای مردم و در خدمت مردم بداند تا بتواند اعتماد و در نتیجه مشارکت همه جانبه مردمی را در تأمین نظم و امنیت اجتماعی جلب کند.
در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما همواره شاهد مشارکت بالا و حداکثری مردم در راستای حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسداری از امنیت در حوادث مشابه حماسه ششم بهمن ماه آمل بوده ایم که آخرین حماسه، حضور پرشور مردم در بدرقه و تشییع پیکر پاک و مطهر سردار دل ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است که به گفته مقام معظم رهبری از این حماسه و از این روز به یوم الله یاد کرده اند.
معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران
-----------------خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار