استاندار همدان:
استاندار همدان با بیان اینکه  زمینه مشارکت مجموعه‌های اقتصادی در آزادی زندانیان فراهم شود، گفت: زندانیان جرایم غیرعمد، بزهکار نیستند، بلکه بدهکار هستند.
کد خبر: ۱۰۳۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵ 26 February 2022
به گزارش تابناک همدان،  علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در دیدار اعضای هیات امنای ستاد دیه استان همدان، گفت: دراین ارتباط مناسب است جلسه‌ای با حضور اصناف، بازاریان، صاحبان معادن و مجموعه‌های تولیدی با محوریت اتاق اصناف و سازمان صمت استان تشکیل و موضوع مهم کمک مجموعه‌های اقتصادی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مورد بحث و تاکید قرار گیرد.

استاندار همدان با تاکید بر لزوم همکاری همگان برای آزادی زندانیان به عنوان یک کار خداپسندانه، گفت: برهمین اساس مجموعه استانداری هماهنگی و اقدامات لازم برای مشارکت صنایع و واحد‌های تولیدی استان در موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: برای این مهم حتی می‌توان نسبت به برگزاری جشن گلریزان با حضور و مشارکت مجموعه‌های اقتصادی و صنفی استان همدان اقدام و درآمد حاصل از آن را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان صرف کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه زندانیان جرایم غیرعمد، بدهکار هستند نه برهکار، گفت: برای آزادی این افراد و بازگشت زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده تلاش می‌کنیم و به فرمانداران شهرستان‌های تابعه نیز برای برگزاری جشن‌های گلریزان تاکید می‌شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: بسیاری از این افراد از سر خیر خواهی و ارائه تضامین به دیگران گرفتار شده و در زندان هستند ضمن اینکه بروز نوسانات اقتصادی در بازار نیز از عوامل گرفتاری‌های مالی برخی از این افراد است.

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: بسیاری از خیرین استان از جامعه پزشکان هستند که می‌توان با هماهنگی و همکاری این قشر برای برگزاری جشن گلریزان و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان نیز اقدام کرد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: انشالا با بهبود شرایط ناشی از همه گیری کرونا و فروکش کردن موج ششم شیوع ویروس تا پیش از ماه مبارک رمضان، زمینه مناسب برای برگزاری جلسات و جشن گلریزان با هدف آزادی زندانیان غیرعمد استان همدان فراهم می‌شود.

استاندار همدان با تقدیر از تلاش هیات امنای ستاد دیه استان، گفت: در سرفصل‌های بودجه اعتباری برای آزادی زندانیان در نظر گرفته نشده، اما می‌توان از بند ۱۶ و ۱۷ اعتبارات مربوط به شهرداری‌ها، رقمی را برای این امر مهم اختصاص داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار