معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: نظارت بر کاشت، داشت و برداشت داریم که میانگین تولید استان میانگین تولید قابل قبولی باشد.
کد خبر: ۱۰۳۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ 06 April 2022
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: این استان به عنوان یکی از استان‌های کشاورزی کشور بوده که با سپری شدن سرما و مساعد شدن شرایط آب و هوایی در کشت بهاره محصولات اساسی به ویژه چغندرقند، سیب زمینی، ذرت و آفتابگردان و سایر محصولات برنامه ریزی جدی را انجام داده است.
 
 
به گزارش تابناک همدان، مهندس محمد شهرام پرورش در رابطه با چغندر قند افزود:  در اواخر سال ۱۴۰۰ بحث کشت قراردادی این محصول با کارخانجات قند منعقد شده و تا به امروز با برنامه پنج هزار هکتاری که به شهرستان‌ها داده‌ایم پنج هزار هکتار چغندرقند به صورت  صددرصد مکانیزه  در سطح اراضی کشاورزی استان کشت  و کود مورد نیاز  آن تامین و تدارک شده است. 

وی با اشاره به اینکه استان همدان به عنوان یکی از استان‌های تولید مهم سیب زمینی بوده، خاطر نشان کرد: که در این رابطه از اواخر اسفند کشت سیب زمینی در سطح استان همدان آغاز شده است با برنامه ریزی ۱۹ هزار هکتار که در استان داریم ۱۰ هزار هکتار کشت در مناطقی که شرایط آب هوایی مساعد بوده  انجام شده که  محصول تولیدی آن از اواسط تیر ماه تا اواخر تیرماه ۱۴۰۱به بازار عرضه می‌شود .

پرورش در خصوص سه محصول ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای و آفتابگردان، گفت:   با مساعد شدن شرایط  از اردیبهشت کشت این محصولات در استان شروع می‌شود تا محصول  تولیدی به بازار عرضه شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان: درباره سموم مورد نیاز قبل از کشت و بعد از کشت بهاره، سموم  پایه‌ای،   چون پتاسه و فسفاته، گفت:  خوشبختانه با تدبیر دولت و وزارت جهاد با قیمت مناسب این کود‌ها با کمک شرکت خدماتی استان تامین و تدارک شده و  ۵ هزار تن کود در حال  اختصاص به کشاورزان استان   است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار