فرمانده انتظامی استان مازندران با صدور پیامی، عید سعید قربان، عید اطاعت و بندگی خالصانه پروردگار متعال را تبریک گفت.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ 09 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 18/04/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
پيام تبريك فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت عید سعید قربان 
فرمانده انتظامی استان مازندران با صدور پیامی، عید سعید قربان، عید اطاعت و بندگی خالصانه پروردگار متعال را تبریک گفت. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن تبریک سردار "مرتضی میرزایی" آمده است:
عید قربان، تجلی گاه و محل پیروزی ایمان بر نفس، عيد بندگي و اطاعت خداست كه فرماني بزرگ را به بشريت داد تا بندگي و فرمانبرداري او را در امتحاني بزرگ بسنجد و فرصتي براي رشد اخلاص و توجه به بندگي به او بدهد.
در واقع این عید، پر شکوهترین ایثار و زیباترین جلوه ی تعبد در برابر خالق یکتا است؛ آن جا که فرمان حق به ابراهیم خلیل الله(علیه السلام) براى ذبح اسماعیل صادر شد و ابراهیم آن بنده مخلص و فرمانبردار خداوند با اقتدا به وحی آسمانی از آزمونی دشوار سربلند بیرون آمد.
امتحان حضرت ابراهیم (ع) یکی از بزرگ ترین امتحانات الهی بود، امتحانی که هدفش این بود که قلب او را از مهر غیرخدا تهی کند و عشق الهی را در سراسر قلب او پرتوافکن سازد و درس عبودیت واقعی و جهاد در راه خدای بزرگ را به نسل های بعد بیاموزد.
اینجانب عید سعید قربان، جشن شکوفایی ایمان و یقین را به مردم عزیز استان مازندران و همه همکاران گرامی تبریک و تهنیت عرض می نمایم. امید است در عرفه با زدودن زنگار معصیت از قلب هایمان و در قربان با قربانی کردن همه نفسانیات و منیّات و تعلقات دنیوی، سر تسلیم در مقابل عزم و اراده الهی فرود آوریم و با اخلاص تمام، در کسب توفیقات الهی موفق و مؤید باشید.
فرمانده انتظامی استان مازندران
سرتیپ دوم پاسدار مرتضی میرزایی
-----------------------------
انهدام کارگاه تولید و توزیع سموم کشاورزی تقلبی 
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از انهدام کارگاه تولید و توزیع سموم کشاورزی تقلبی و کشف بيش از 2 تن کود مايع و 2 تن و350 کيلو اسيد هيوليک و انواع سموم غیر استاندارد، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمد محمد پور" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: ماموران اداره اطلاعات و عملیات پليس امنیت اقتصادی با کسب خبری مبني بر اينکه افرادي در سطح استان سم ها و کود هاي شميايي کشاورزي غيرمجاز و تقلبي را پس از دپو و مخلوط کردن با افزدوني هاي نامرغوب به کشاورزان به فروش مي رسانند، بررسي موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.
وي افزود: مأموران با اقدامات اطلاعاتی یک کارگاه تولید و توزیع غیرمجاز سموم کشاورزی را شناسایی و پس از هماهنگي قضائي به همراه تيمي از کارشناسان جهاد کشاورزی و اداره صمت به محل اعزام شدند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران تصریح کرد: ماموران در بازرسي از اين کارگاه تولیدی غیرمجاز، بيش از 2 تن کود مايع و2 تن و350 کيلو اسيد هيوليک و انواع سموم غیر استاندارد را کشف کردند.
این مقام انتظامی در پلیس امنیت اقتصادی ادامه داد: با توجه به وسعت جرم و حتي آلوده نمودن سفره هاي زيرزميني از طريق پسماندهاي بسيار سمي، مکان فوق پلمب و متهم اصلي نيز در محل دستگير و براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.
سرهنگ محمد پور در خاتمه خاطر نشان كرد: متقلبان با استفاده از سموم مايع تقلبي و کودهاي فله اي نامرغوب و مواد بدون کيفيت و با جعل آرم و نشان شرکت هاي معتبر اقدام به توليد کود و سموم تقلبي و جعلي مي نمايند و از اين طريق منافع نامشروع سرشاري را بدست مي آورند که مي طلبد دستگاههاي مرتبط تلاش جدي تري براي نظارت و کنترل واحد هاي صنفي و مراکز توزيع و پخش کود و سموم معمول دارند تا در اين شرايط حساس از تضييع حقوق و خسارت کشاورزاني که نياز مبرم به اين نوع نهاده ها دارند، جلوگيري شود.
-----------------------
کشف 21 کیلو موادمخدر و 5 قبضه سلاح شکاری در بابل 
فرمانده انتظامي شهرستان بابل از کشف 21 کیلو موادمخدر و 5 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در اجراي طرح ظفر آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"محمدزمان شالیکار" در تشریح این خبر گفت: در راستاي افزايش احساس امنيت عمومی در سطح شهرستان، طرح ظفر با محوريت پاکسازي مناطق آلوده و جرم خیز، دستگیری سارقان و فروشندگان مواد مخدر در این شهرستان اجرا شد.
وي افزود: در اجرای این طرح مقدار تقریبی 21 کیلو و 122گرم انواع مواد مخدر، 4200 کیلوگرم چوب قاچاق، 5 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، یک دستگاه خودرو،2 دستگاه موتورسیکلت و تعدادزیادی اموال مسروقه کشف شد.
سرهنگ شالیکار ادامه داد: توقیف 11 خودرو و 5 دستگاه موتورسیکلت به دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و مزاحمت برای مردم را از دیگر اقدامات پلیس در این عملیات برشمرد و اظهار داشت: در این عملیات2 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی 149 نفر از سارقان، خرده فروشان مواد مخدر، مجلوبین و معتادان شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از همكاري، مشاركت و همدلي صميمانه مردم و مسئولان در برقراري نظم وامنيت قدردانی كرد و از شهروندان خواست: درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را با شماره تماس مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.
----------------------------
دستگیری 12سارق و کشف 20 فقره سرقت در نکا 
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 12سارق و کشف 20 فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با سارقان و مجرمان سابقه دار، طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز شهرستان نکا به اجرا درآمد.
وي هدف از اجراي اين طرح را افزايش ضريب امنيتي و ارتقاء احساس امنيت و پاسخ به مطالبات مردمي در حوزه برخورد با مخلان نظم و امنیت بیان کرد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان نکا در اجرای اين طرح در 48 ساعت گذشته موفق به کشف20 فقره انواع سرقت از قبیل، 14فقره سرقت اماکن خصوصی، 4 فقره سرقت خودرو؛ موتورسیکلت و دوچرخه، 2 فقره سرقت داخل خودرو و دستگیری 12 سارق حرفه ای و کشف مقادیر زیادی اجناس سرقتی در سطح شهرستان شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا، تصریح کرد:  در اجرای همین طرح ماموران انتظامی موفق به کشف 4 قبضه سلاح غیرمجاز ، 21 کیلوگرم انواع مواد مخدر ، 2 تن و 500 کیلو چوب آلات قاچاق و یک دستگاه فلزیاب و همچنین دستگیری 14 متهم در همین راستا شدند.
سرهنگ عزیزی با اشاره به اینکه تعداد 22 نفر مجلوب تحت تعقیب دستگیر و متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، اظهار داشت: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.
---------------------------
کشف 2 هزار بوته چلم جنگلي قاچاق در گلوگاه 
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف 2 هراز و یکصد بوته چلم جنگلي قاچاق از یک خودرو در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود کلوانی" با اعلام اين خبر، افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی ماموران کلانتری11 این فرماندهی حین گشت زنی در یکی از محور های جنگلی به یک خودرو مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: در بازرسی از خودروی مورد نظر، دو هزار و یکصد بوته چلم جنگلی که متهم آن را به صورت غير قانوني از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت کرده بود، کشف شد.
وی اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
سرهنگ کلوانی در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.
--------------------------
دستگیری سارقان سیم و کابل برق در بهشهر 
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از دستگيري سارقان سيم هاي برق با 22فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی" در این خصوص بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: با تلاش هاي صورت گرفته و انجام تحقيقات لازم در اين زمينه 5 سارق حرفه اي شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: متهمان ضمن اعتراف به 22فقره سرقت سيم کابل و برق با تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفي شدند.
سرهنگ عنایتی در پایان در توصیه ای به شهروندان گفت: با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در مورد هرگونه مسئله امنیتی از طریق سامانه 110، کلانتری و یا پاسگاه محل سکونت خود، پلیس را در ایجاد امنیتی پایدار یاری کنید.
-----------------------------
خاموش 12 دستگاه ماینر غیر مجاز در "قائم شهر" 
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف 12 دستگاه ماینر غیر مجاز به ارزش بیش از 36 میلیارد ریال خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مهدی خادمی" در تشريح اين خبر اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی مکان استخراج رمز ارز دیجیتال غیرمجاز در حاشیه شهرستان شدند.
وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی از مکان مورد نظر بازدید که در همین راستا 12 دستگاه ماینر غیرمجاز فعال با تمامی متعلقات كشف و خاموش شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قائمشهر گفت: کارشناسان ارزش دستگاه های غیر مجاز كشف شده را بالغ بر 3 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد کردند.
سرهنگ خادمی با اشاره به اینکه پلیس، دستگیری مجرمان و برخورد با هنجارشکنان را همواره در دستور کار خود قرار داده به شهروندان توصيه كرد: برای کمک به اقتصاد، آرامش و خصوصاً امنیت جامعه، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.
-----------------------------
از کودکی گوهر حجاب را در وجود فرزندتان نهادینه کنید 
در جامعه امروز یکی از دغدغه های مادران ،آشنا کردن دختران با مفهوم حجاب است. 
رعایت حجاب و پوشش مناسب دختران و زنان به عنوان یکی از ارزش های دینی و فرهنگی ما،امروز به عنوان یکی از راه های مصونیت از آسیب ها ی اجتماعی و فرهنگی بیش از گذشته مورد توجه علمای دینی، روان شناسان و جامعه شناسان قرار گرفته است.
راهکارهای جهت اینکه بتوانید حجاب و حیا را از سنین کودکی در وجود فرزندانتان نهادینه کنید.
با دخترتان رو راست باشید!
درست است که طبق گفته کارشناسان، بیان محاسن و فواید حجاب و مستور بودن زیبایی ها ، رضایت خدا، سلامت فرد و اثرات زیانبار بدحجابی می تواند در ترغیب فرزندان ما به داشتن حجاب مؤثر باش.
اما فراموش نکنید فرزند شما دیر یا زود و به ویژه در سن نوجوانی از سر کنجکاوی به بررسی این موارد می پردازد ؛پس با او روراست باشید نقاط قوت و شرایط حجاب را برایش توضیح دهید از گفتن اینکه حجاب داشتن خیلی راحت است، بپرهیزید؛چون فرزند شما در مواجهه با بعضی موارد دچار تضاد می شود.
به عنوان نمونه وقتی می بینید دوستان یا همکلاسی هایش می توانند بدون چادر در محیط خارج از خانه آزادانه تردد داشته باشند و او با چادر و مقنعه بیرون می رود، نمی تواند بپذیرد که حجاب داشتن راحت است.
در این موارد توصیه می شود پدر یا برادر بزرگتر با مهم جلوه دادن پوشش او تشویقش کنند و به خاطر رعایت این موازین به او جایزه دهند دختر شما باید بداند که با رعایت حجاب؛کاری سخت تر و ارزشمندتر از دیگر همسن و سالانش انجام می دهد.
الگوهای از دوربر:
فرزندان با ورود به سن نوجوانی از اطرافیان تأثیر می گیرند و در صدد جلب نظر دور بری های شان بر می آیند .تقلید و الگوبرداری از دیگران در این سنین به اوج خود می رسد .طبیعی است که حجاب شرعی مادر ،خاله ،عمهو خانم های نزدیک به دختر نوجوان و دوستانی که با آن ها روابط نزدیک داریم ،می تواند زمینه را برای محجبه بودن دختران فراهم کند.
از تأثیرات اطرافیان غافل نشوید سعی کنید با کسانی بیشتر رفت وآمد داشته باشید که حجاب متناسبی دارند و می توانند برای دختر شما به ویژه اگر در آستانه سن تکلیف است،الگو باشند.
گروه های همبازی هم مهم اند.آن ها هم باید به حجاب تمایل داشته باشند .انتخاب مدرسه اینجا اهمیت پیدا می کند؛چراکه دوستان دخترتان ،اگر در محیطی فارغ از تقیدات مذهبی باشند ،شما نمی توانید او را مجبور به داشتن تقیدات کنید ؛ولی مدرسه ای که نکات ظریف دینی را به بچه ها یاد می دهد و به رعایت آن حساس است،تأثیری به مراتب بهتر می تواند داشته باشد.
زیبایی را از او نگیرید:
متأسفانه برخی خانواده ها تصور می کنند با ورود دخترشان به سن تکلیف و لزوم رعایت حجاب ،باید راه را برای نمایش زیبایی ها و جذابیت های دخترشان ببندند.
میل به آراسته بودن دخترتان را درک کنید به آزادی و شور و شوق کودکی او توجه نشان دهید .برایش لباس های زیبا با رنگ های شاد بخرید؛مثلا از انواع چادرهای رنگی تزئین شده با تور و روبان یا مانتوهای زیبا با پارچه ها و دکمه های رنگارنگ استفاده کنید تا دخترتان بداند که حجاب زیبایی های او را کم نکرده ؛بلکه به آن چیزی افزوده است.
باید به دخترتان آموزش دهید که با حجابش می تواند زیبا، جذاب و گل سر سبد مجلس باشد. شیوه های مختلف بستن شال و روسری را یاد بگیرید و آن را برای خودتان و دخترتان اعمال کنید. خواهید دید که رغبت او به حجاب بیش از پیش خواهد شد.
اعتماد به نفسش را بالا ببرید:
در کنار نشان دادن اهمیت داشتن حجاب ، به این ویژگی ذاتی توجه داشته باشید که غالبا دخترها تمایل به جلوه گری دارند.
افزایش اعتماد به نفس و احساس توانمندی یکی از بهترین راه هایی است که می تواند با این خواسته مقابله کند، دخترتان را طوری تربیت کنید و به او احساس ارزشمندی و شخصیت را القاءکنید که  خود را غنی از استعدادها و توانایی ها ببیند و ناچار نباشد برای هر کسی ابراز وجود و جلوه گری کند مهارت ها و توانایی هایش را پرورش دهید و به او بیاموزید که ارزش وجودی انسان، چیزی فراتر از ظاهر جذاب و زیبا است.
آهسته و  پیوسته پیش بروید:
نهادینه کردن حجاب در فرزندان فرایندی است که باید از همان سال های ابتدای زندگی او مورد توجه قرار بگیرد و به مرور پرورش یابد ؛پس صبور باشید و قدم به قدم پیش بروید.
پایه های شرم و حیا در دختران تان باید از همان کودکی شکل بگیرد از این رو توصیه شده بعد از سن پنج سالگی از خرید لباس های نامناسب ،تنگ و کوتاه برای فرزندانتان خوداری کنید.
اگر فرزند شما به پوشیدن لباسی با این مشخصات تمایل داشت به او آگاهی لازم را بدهید که فقط در محیط خانه و نه جلوی دیگران مجاز به پوشیده لباس های تنگ و کوتاه است، عادت دادن کودک به حجاب بسیار مهم است.
دختری که تا قبل از سن تکلیف آزادانه هر لباسی را می پوشد با رسیدن به این سن قطعا نمی تواند حجاب را در معنای مطلوبش رعایت کند؛ پس آشنایی تدریجی به این امر ضروی است نمی توان حجاب را به صورت فشرده و ناگهانی به فرزندتان اعمال کنید؛ بلکه پروسه ای طولانی است که باید با صبر، حوصله، دلیل و منطق آوردن آن را برای فرزندتان جا بیندازید.
تشویق:
نهادینه کردن حجاب در وجود دخترتان همچون دیگر ارزش ها نیاز به تشویق مداوم دارد.
یکی از روش های تشویق کردن حجاب، دادن پاداش است به طوری که روان شناسان براین باورند که تقویت های بیرونی مانند جایزه، موجب ایجاد تقویت های درونی مانند میل به داشتن حجاب خواهد شد.
بر این اساس رعایت حجاب فرزندتان، هدیه های هر چند کوچک اما مستمر تهیه کنید؛ هر سال به هر بهانه از اینکه دخترتان به حجاب و عفاف پایبند است او را مورد توجه و تشویق قرار دهید.
گردآورنده: کارمند "نرگس رضازاده" مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 فرماندهی انتظامی شهرستان بابلسر
---------------------------خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار