رییس سازمان ملی استاندارد ایران، با اشاره به واگذاری صدور مجوز گواهی حلال به این سازمان گفت: با وجود ظرفیت بالای این بخش در بازارهای جهانی، ایران می‌تواند سهم عمده‌ای از تجارت حلال را به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 27 August 2022

ایران می‌تواند سهم عمده‌ای از تجارت حلال را به خود اختصاص دهد

به گزارش «تابناک البرز» مهدی اسلام پناه در نخستین جلسه شورای راهبردی حلال ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: تلاش شبانه روزی، سخت کوشی و انجام سفرهای بی نظیر استانی دولت مردمی سیزدهم ستودنی است.

وی ادامه داد: گره نزدن اقتصاد کشور به نتایج برجام از جمله تمایزات این دولت در مقایسه با دولت‌های قبل است که باعث تقویت خوداتکایی و خودباوری در کشور می‌شود.

اسلام پناه در ادامه به نظام نامه امور حلال سازمان ملی استاندارد ایران اشاره کرد و گفت: این نظام نامه به منظور ایجاد وحدت رویه و ساختارمند کردن وظایف و ماموریت‌های این سازمان در امور حلال و همچنین تعیین جایگاه و سطوح سازمانی امور حلال و نحوه تعامل با سایر نهادها و ارکان در کل کشور تهیه شده است.

 رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد که این سازمان را به‌عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال معرفی کرده است، اظهار کرد: همه ارکان سازمان ملی استاندارد ایران باید قاطعانه برای اجرای این نظام نامه با یکپارچگی و وحدت رویه ، برای تسریع در امور حلال کشور تلاش کنند.

این مسئول با بیان اینکه باید سایر نشان‌های حلال در کشور متمرکز شده و ذیل نشان حلال سازمان ملی استاندارد ایران تعریف شود، افزود: برای رتبه بندی و گرید نشان‌ها باید اهتمام ورزید تا همه دارندگان نشان حلال در یک صف قرار نگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار