مراحل آزمایشی اول تا سوم ساخت نخستین واکسن بیماری سالک جهان در کشور با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵ 13 October 2022

مدیرگروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه همایش ملی پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری سالک با اشاره به اینکه در جهان هنوز واکسنی برای بیماری سالک ساخته نشده گفت: محققان کشورمان مراحل اول دوم و سوم واکسن سالک را با موفقیت پشت سرگذاشته اند که در صورت تأیید سازمان غذا و دارو این واکسن به تولید انبوه خواهد رسید.
دکتر بهزاد امیری گفت: سال گذشته بیش از ۱۶ هزار مورد ابتلا به بیماری سالک عمدتا در استان‌های اصفهان، فارس، خراسان رضوی، سمنان و گلستان شناسایی شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با اشاره به اینکه ۷۰ ایده در قالب پوستر و سخنرانی به این همایش ارسال شده گفت: بدنبال آن هستیم تا ایده‌های برتر را با حمایت وزارت بهداشت در کمتر از یکسال آینده به تولید برسانیم.
حمید گله داری افزود: حدود ۱۰۰ کانون شیوع بیماری سالک در استان اصفهان و در شهرستان‌های اردستان، برخوار، نظنز، شاهین شهر، ورزنه، کوهپایه، هرند و جرقویه شناسایی شده که برای کنترل این بیماری نیازمند کمک سایردستگاه‌ها هستیم.
دکتر رضا فدایی متخصص بیماری‌های عفونی هم با اشاره به اینکه بیماری سالک نوعی انگل است که در بدن موش‌های صحرایی رشد کرده و پشه‌های خاکی آن را به بدن انسان منتقل میکند گفت: جای نیش این حشرات بعد از یک هفته تبدیل به زخم خواهد می‌شود که اوج این بیماری از اردیبهشت تا پایان شهریور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار