حجت الاسلام گشول بیان داشت: جمهوری اسلامی واقف گشته که شکست مذاکرات برجام حتمی است اما تهران با شلیک موشک ۳ مرحله‌ای قائم۱۰۰ به طرف مقابل تفهیم کرد که در دوره پسابرجام، حتی سخن از حمله نظامی به ایران هم دیگر نباید مطرح شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 12 November 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان به جایگاه ایران در نظم نوین جهانی اشاره کرد و بیان داشت: ایران کنشگر فعال و اثرگذار در عرصه بین‌المللی است،بنابراین می‌توان گفت نقش ایران در آینده نظم نوین جهانی در عرصه های انرژی، نظامی و فناوری، فروپاشی هژمون غرب، حوزه گفتمانی است‌.

وی افزود: ایران گفتمان جدیدی را با عنوان گفتمان مقاومت در جهان ارائه داده است که آمریکایی‌ها معتقدند یکی از عوامل شکست نظم تک قطبی، محور مقاومت و گفتمان آن است.

امام جمعه اقلید اظهار داشت: گفتمان مقاومت باعث شده است تا بسیاری از کشورها در مقابل واشنگتن بایستند زیرا نظم جهانی آینده گفتمان جدیدی را در خود خواهد داشت که مبتنی بر مقابله با نظام تک قطبی آمریکا و هژمونی آن در جهان است.

اهمیت راهبردی ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ و موشکهای قاره‌پیما

حجت الاسلام گشول بیان داشت: جمهوری اسلامی واقف گشته که شکست مذاکرات برجام حتمی است اما تهران با شلیک موشک ۳ مرحله‌ای قائم۱۰۰ به طرف مقابل تفهیم کرد که در دوره پسابرجام، حتی سخن از حمله نظامی به ایران هم دیگر نباید مطرح شود.

او ادامه داد: با روی کار آمدن صهیونیست‌های افراطی در اسرائیل و پیروزی احتمالی جمهوری‌خواهان در کنگره، بایدن شانس اندکی در انتخابات ریاست جمهوری آتی خواهد داشت، در نتیجه تهران از اکنون برای دوره جدید و برقراری توازن وحشت با آمریکا و در نتیجه بازدارندگی و معادله تهران در برابر واشنگتن آماده شده است.

امام جمعه اقلید ابراز کرد: به‌دلایل فوق و البته روی کار آمدن نتانیاهوی جنگ طلب در تل آویو، جمهوری اسلامی به هیچ وجه دستاوردهای هسته‌ای خود را برای برجامی که آینده‌اش نامشخص است به باد نخواهد داد.

دلایل حمایت آمریکا از داعش در افغانستان

حجت الاسلام گشول تاکید کرد: برخی شواهد حاکی از قدرت‌یافتن بیشتر داعش در افغانستان است که حکایت از راهبردهای آمریکا برای ناامن‌سازی غرب‌آسیا دارد.

وی اضافه کرد: حضور داعش در افغانستان برای روسیه و چین و ایران، تهدید محسوب می‌شود، زیرا داعش سودای تحقق پروژه خیالی " ولایت خراسان" را در کنار مرزهای ایران در سر دارد که البته این رویا خیال خامی بیش نیست.

خطیب جمعه اقلید اذعان داشت: بی‌تردید یکی از اهداف اصلی آمریکا در تقویت داعش در افغانستان، تشدید بی‌ثباتی در ایران است و این اتفاق در سال ۹۴ نیز افتاد و داعش درصدد ناامن‌سازی مرزهای ایران برآمد که با پاسخ قاطع ایران مواجه شد.

او گفت: متاسفانه دولت طالبان نیز به‌دلیل کوچک‌انگاری تهدید داعش در افغانستان و اقدامات مرگبار این گروه، راهبردی برای مقابله و جلوگیری از کشتار مردم توسط داعش در این کشور ندارد و همچنان آحاد مردم افغانستان قربانی بی‌توجهی طالبان به تکلیف خود برای تامین امنیت عمومی در این کشور می‌شوند.

گشول همچنین به مسائل شهرستان اقلید نیز گریزی زد و خاطرنشان ساخت: اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان اقلید موظف شده اند تا هر چه سریعتر ظرفیت ها، آسیب ها و اولویت های شهرستان را در زمینه های گوناگون از جمله ابعاد فرهنگی مشخص کنند.

هیئت های اندیشه ورز در اقلید دنبال می شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اقلید با ذکر این نکته که فرهنگ از اقتصاد و جامعه جدا و بیگانه نیست، تاکید کرد: هیئت های اندیشه ورز با مشارکت و ارتباط با جوانان، نوجوانان،نخبگان، امامان جماعت، ورزشکاران،اقشار، اصناف، نهادهای انقلابی و فرهنگی، مدارس، مساجد،حوزه و دانشگاه دنبال میشود.

مطالبه گری حقوق مردم وظیفه نهاد امامت جمعه است

وی در خاتمه خواستار ارائه پشنهادات مردمی برای ارتقای ظرفیت ها، و جلوگیری از آسیب ها و همچنین اولویت های شهرستان اقلید شد به دفتر ستاد نماز جمعه این شهرستان و گفت: اگر در مدیریت شهرستان جای کار یا خلاء یا نیازی می شناسید پیشنهاد دهید تا تذکر داده شود، زیرا مطالبه گری حقوق مردم وظیفه نهاد امامت جمعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار