مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: اقدامات دولت در راستای ساخت فضاهای آموزشی، مناسب است اما باز هم پاسخگوی نیاز ما نیست و جامعه خیرین نقش آفرینی مثبتی در حوزه ساخت فضای آموزشی دارند.
کد خبر: ۱۰۷۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ 12 November 2022

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: اقدامات دولت در راستای ساخت فضاهای آموزشی، مناسب است اما باز هم پاسخگوی نیاز ما نیست و جامعه خیرین نقش آفرینی مثبتی در حوزه ساخت فضای آموزشی دارند.

به گزارش تابناک همدان از کمیته فرهنگی و تبلیغاتی بیست و چهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان، حمید شیرازیانی شنبه ۲۱ آبان‌ماه در نشست خبری به مناسبت برگزاری این همایش، اظهار کرد: بالغ بر ۲۶۰۰ مدرسه دولتی در سطح استان داریم که برای تمام مدارس، شناسنامه فنی ساختمان تهیه شده است.

شیرازیانی تصریح کرد: ۱۵ درصد مدارس استان تخریبی هستند،۳۰ درصد قابلیت مقاوم سازی دارند و ۵۵ درصد با ویژگی و ضوابط ساخته و مستحکم هستند.

وی دررابطه با اهمیت حضور خیرین مدرسه‌ساز، مطرح کرد: دولت در راستای ساخت فضاهای آموزشی اعتبار خوبی پیشبینی می‌کند اما باز هم پاسخگوی نیاز ما نیست و جامعه خیرین نقش آفرینی مثبتی دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به برگزاری همایش خیرین مدرسه‌ساز در استان، گفت: بیست‌وچهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، ۲۶ آبان‌ماه برگزار می‌شود و ما میزبان ۴۵۰ نفر از خیرین هستیم. در ابتدای اسفندماه همایش نیک اندیشان ویژه خیرین همدانی ساکن در تهران، برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان ادامه داد: از سال ۷۷ تا الان خیرین مدرسه‌ساز استان ۳۸۰ میلیارد تومان، تعهد داشتند که ۷۵ درصد آن محقق شده است و ۳۱ درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته شده است. مشکل تامین فضا داریم و تراکم جمعیت در بخشی از نقاط شهر بیشتر بوده بنابراین نیاز ویژه به مدرسه سازی داریم.

شیرازیانی ادامه داد: رشد اعتباری مشارکت مردمی از سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۴۰۱ توسط خیرین، ۳۱ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت در شهرها برای امر مدرسه‌سازی به نسبت ۵۰ درصد خیرین و ۵۰ درصد سهم دولت و در روستاها ۳۰ درصد سهم خیرین و ۷۰ درصد سهم دولت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان، مطرح کرد: از سال ۹۸ منابع ملی خوبی برای استان دریافت کردیم اما اعتبارات استانی کفاف ساخت مدارس را نمی‌دهد و عمده اعتبارات ما روی تعمیر و تجهیز است و اعتبار پروژه‌های شاخص را از منابع ملی تامین می‌کنیم.

شیرازیانی یادآوری کرد: سال گذشته، بیش از شش میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی و ۲۸ میلیارد تومان برای سیستم‌های گرمایشی هزینه شده است همچنین در بحث خریداری تجهیزات کلاسی ۵۲ میلیارد تومان در مهرماه توزیع استانی داشتیم و کاروان تجهیزاتی نسیم مهر به دست دانش‌آموزان رسید.

وی ادامه داد: خرید تجهیزات بر اساس نیازی است که آموزش و پرورش اعلام می‌کند و ویژگی تعریف شده دارد. تمرکز اعتبارات بر اساس اعلام نیاز آموزش‌وپرورش است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان دررابطه با وضعیت مدارس کانکسی در استان، اعلام کرد: ۱۷ مدرسه کانکسی در استان داریم که طرحی به نام شهید پناهی در راستای جمع آوری مدارس کانکسی با ظرفیت بیش از ۱۰ نفر وحود دارد و در همین طرح، پنج مدرسه در استان شناسایی شدند و نقشه ها در حال تهیه است تا مدرسه یک یا دو کلاسه در آن مناطق ساخته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار