سرپرست پژوهشگاه ملی استاندارد گفت: یکی از پایه‌های علم و فناوری استاندارد و استانداردسازی است که در توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی نقش بسزایی دارد.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 19 December 2022

به گزارش «تابناک البرز» علی اصغر صباغ در یازدهمین جشنواره پژوهش پژوهشگاه استاندارد و تجلیل از پژوهشگران برتر اظهار کرد: برای تغییر و پویایی زندگی جوامع بشری، تببین روش‌هایی با به کارگیری خرد و تدبیر ضروری است.

وی با بیان اینکه بهره گیری از پژوهش‌ها می‌تواند محیطی امن‌تر برای زندگی ما فراهم کند، توضیح داد: یکی از پایه های علم و فناوری استاندارد و استانداردسازی است که در توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی نقش به سزایی دارد.

این مسئول ادامه داد: استانداردسازی منجر به حفظ منافع تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات و بالا رفتن کیفیت تولیدات می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: پژوهشگاه ملی استاندارد، به عنوان مهمترین مرجع تحقیقاتی نظام استانداردسازی، با هدف تکمیل زنجیره علمی کشور و کسب اعتماد ملی نسبت به محصولات و خدمات، مقدمات تبدیل یافته‌های علمی کشور به استاندارد و تدوین استانداردهای پژوهش محور را فراهم کرده است.

صباغ تاکید کرد: فعالیت‌های این پژوهشگاه از طریق چهار پژوهشکده با بهره گیری از ۱۰۰ آزمایشگاه تخصصی تحقق پیدا می‌کند.

سرپرست پژوهشگاه ملی استاندارد با اشاره به برخی از اهداف این مجموعه گفت: ارتقا و راه اندازی آزمایشگاه‌های مرجع و پیاده سازی آزمون‌های تخصصی در مورد کنترل کیفیت انواع سوخت، بررسی کیفیت محصولات داخلی از طریق آزمون بر روی نمونه‌های تهیه شده، تعیین ماهیت کالاهای وارداتی و صادراتی، طراحی و برگزاری آزمون‌های مهارت با هدف عملکرد آزمایشگاه‌ها بخشی از این اهداف است.

این مسئول در ادامه با اشاره به استقرار مرکز نوآوری پژوهشگاه استاندارد در جوار پژوهشگاه ملی استاندارد گفت: این اتفاق امکان استفاده از ۱۰۰ آزمایشگاه مرجع را ایجاد کرده است.

صباغ تاکید کرد: با توجه به جهانی سازی و رشد روزافزون رقابت در سطح بین المللی و تغییر سریع فناوری، لازم است در راستای افزایش نوآوری، کارایی و ایجاد ثروت تعامل مناسبی بین دانشگاه‌ها، صنایع و دستگاه‌ها برقرار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار