مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران همه نوع جنگ با آمریکایی‌ها از جمله جنگ سخت، نرم، نیمه سخت، هوشمند و ترکیبی را تجربه کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳ 29 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا حجت الاسلام «حسین طائب» عصر چهارشنبه در جمع اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: هدف اصلی آمریکایی‌ها از اغتشاشات این بود که به وسیله بی‌ثباتی‌ که در جامعه رخ می‌دهد، در برجام از ایرانی‌ها باج بگیرند یعنی ایران در پای میز مذاکره برای پایان دادن به این بی‌ثباتی‌ها به آمریکایی‌ها امتیاز بدهد تا توافق‌نامه امضا شود.

وی اضافه کرد: برآورد آمریکایی ها این بود که اگر انتخابات رژیم صهیونیستی و آمریکا به نفع دموکرات ها تمام شود و اغتشاشات نیز ایران را ضعیف کند آمریکایی ها می‌توانند ایران را در زمینه پرونده های موشکی،‌ منطقه ای و هسته‌ای به میز مذاکره بکشانند که اکنون دموکرات های آمریکا ضعیف شده اند و برآوردی که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در حوزه اقتصادی و حجاب در ایران کرده بود، اشتباه بود.

طائب با بیان اینکه ایران همه نوع جنگ با آمریکایی‌ها از جمله جنگ سخت، نرم، نیمه سخت، هوشمند و ترکیبی را تجربه کرده است، گفت: پایه جنگ ترکیبی دموکرات ها بر پایه جنگ نرم است. هر ملتی ارزش‌هایی بر پایه دین، ملیت، قومیت و مذهب خود دارد. در جنگ نرم، آمریکا در تلاش است این ارزش‌ها را به بی تفاوتی و سپس به نفرت تبدیل کند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: در گذشته نصاب پالایشگاه و نیروگاه نبودیم اما الان هستیم. در سال ۵۶ حقوق تکنسین‌ها و مستشاران غربی از حقوق متخصصین ایرانی بیشتر بود.

وی در ادامه عنوان کرد: بحث های مفصلی در زمینه آینده و جغرافیای جهان مطرح است که در حال حاضر بازیگر اصلی این تحلیل ها و برآوردها آمریکایی ها هستند.

طائب با اشاره به ۲ سند آمریکایی ها، راهبرد امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۰۰ و استراتژی امنیت ملی آمریکا که چند ماه پیش منتشر شد، اضافه کرد: آمریکایی ها معتقدند این دهه، دهه سرنوشت سازی از نظر قدرت یابی آمریکا در جهان و خاورمیانه است. در این ۲ سند سال ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ زمان تعیین تکلیف آمریکایی ها عنوان شده است.

وی اظهار داشت: در این سند آمریکایی ها سه چالش خود یعنی چین، روسیه و کشورهایی که دموکراسی آمریکایی را تضعیف می‌کنند و مدل جدید حکمرانی را به جهان معرفی می‌کنند که در راس آن ایران است را عنوان می‌کنند که اولویت مقابله با ایران است.
رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در ادامه گفت: باید تلاش کنیم حجاب را به عنوان معروف به جامعه بقبولانیم. اگر کسی روزه نمی‌گیرد بین خود و خدای خودش است اما در جامعه نمی‌تواند در ماه رمضان روزه خواری کند. در حجاب هم همین طور است و باید به قانون مملکت احترام گذاشت.
وی افزود: هر کسی به اندازه حیطه قدرت خود باید وظیفه خود را انجام دهد و همه مسوولیم و همه باید نسبت به کار خود پاسخگو باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار