امامان جمعه شهرستان‌های استان اردبیل خواستار تشکیل کمیته بین‌المللی حقیقت‌یاب برای حادثه منا شدند.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 09 October 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازشهرستان‌های استان اردبیل، حجت‌الاسلام سیدمحسن محسنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال اظهار داشت: رعایت تقوای اجتماعی در جامعه ضروری بوده و برای برقراری عفت عمومی در جامعه باید آرامش روانی اجتماعی را مهیا سازیم چرا که استکبار با طراحی اثرات بی‌عفتی سیاسی در اجتماع، قصد دارد فضای عمومی در میان حاکمیت اسلامی را به دست بگیرد.

وی تصریح کرد: مردان باغیرت دینی، باید بانوان را در جامعه به رعایت غیرت پذیری سوق دهند و این فرهنگ در جامعه نشر یابد چرا که هتک حرمت عفت اسلامی، مذموم است و باید در این راستا مردم با رعایت شئونات اسلامی اجازه ندهند در جامعه فعل حرام گسترش یابد و در این راه نیاز اساسی بوده که با ترویج بیعت دینی و کار فرهنگی به پیش برویم و فرایند این امور ایمان فردی است.

محسنی افزود: حادثه خونین منا از جهات مختلف قابل بررسی است و تحولات اخیر که به‌وجود آمده سبب شده که جامعه اسلامی در دنیا عزادار شود و این حادثه به هیچ عنوان احساسی نیست که از اذهان عمومی مسلمانان پاک شود و با بررسی موضوع حادثه به این نتیجه می رسیم که حادثه منا بسیار سنگین بوده و تا به امروز تلفات منا به صورت دقیق منتشر نشده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که هرگونه مذاکره با آمریکا ممنوع است و این موضوع فصل‌الخطاب است، گفت: کشور عربستان بدون اصالت سیاسی به کار خود ادامه می‌دهد و با وجود پیشرفت های اساسی که در دنیا اتفاق افتاده است اما، هنوز این کشور مانند عصر حجر اداره می شود و کشوری که فاقد پارلمان بوده و هیچ انتخاباتی در آن به مرحله اجرا گذاشته نمی شود و تنها پادشاهی که به بیماری آلزایمر رنج می برد پادشاه عربستان صعودی است، در حال حاضر آل سعود با بی عقلی اداره می شود.

امام جمعه موقت خلخال اظهار کرد: رسانه‌های عربستان با فتوایی که مفتی‌ها در فاجعه منا صادر کردند جای تاسف دارد و ایران از قتل عام مسلمین در فاجعه منا به آسانی عبور نخواهد کرد و برخورد ناشایست با جنازه های حجاج، قلب مسلمین را جریحه دار کرده و نیاز است که کنگره بین‌المللی حقیقت‌یاب برای حادثه منا تشکیل شود.

امام جمعه نیر:دشمنان با بدعت‌ در عزاداری‌ها به دنبال سست کردن پایه‌های اسلام است

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار داشت: فاجعه ناگوار منا نشان از بی‌کفایتی و بی‌تدبیری آل سعود و عدم توان عربستان در مدیریت حج است و بیانگر این بوده که باید مدیریت امور حج از دست عربستان خارج شده و به مسلمانان واگذار شود.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای حادثه منا بیان کرد: علت حادثه منا باید به طور شفاف شناسایی و اعلام شده و در محاکم بین‌المللی با جدیت پیگیری شود و در کنار این اقدام باید مجمع جهانی اسلامی برای تامین امنیت حرمین شرفین تشکیل شود.

امام جمعه نیر با اشاره به جنایات آل سعود در حق مسلمانان منطقه نظیر یمن، سوریه، عراق و حمایت‌های نظامی و مالی از گروه‌های تروریستی و تکفیری برای کشتار مسلمانان تصریح کرد: فاجعه منا نیز از این جنایت‌های وحشیانه عربستان جدا نیست.

مقدسی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: در سال‌های اخیر شاهد بدعت‌هایی بوده‌ایم که وارد آئین‌های عزاداری شده که با این بدعت‌ها و خرافه‌گرایی‌هایی که دشمنان وارد آئین‌های ما کرده‌اند به دنبال سست کردن پایه‌های اسلام هستند که نباید اجازه چنین امری را به دشمنان بدهیم.

وی تضعیف فرهنگ غنی اسلام و محرم را خطری بزرگ دانست و افزود: محرم و عاشورا نقش بسزایی در پایداری و قوام جامعه اسلامی ایفا می‌کند و باید تلاش شود تا آئین‌های عزاداری ماه محرم و صفر به ویژه ایام تاسوعا و عاشورا با غنا و انسجام خاصی برگزار شود.

خطیب جمعه نیر اظهار کرد: در عزاداری‌های ماه محرم و صفر نباید تنها به عزاداری اکتفا کنیم بلکه باید تلاش تمامی فعالان در این حوزه بر تبیین و تشریح فلسفه قیام امام حسین(ع) و تاثیرگذاری آن بر پایداری و قوام دین اسلام باشد تا فرهنگ اسلامی در جامعه بیش از گذشته ترویج شود.

مقدسی با اشاره به نقش مداحان و نوحه‌سرایان در تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) بیان کرد: این افراد باید تلاش کنند تا در کنار تببین فلسفه قیام کربلا ضرورت حفظ و صیانت از وحدت و یکپارچگی را برای مردم تشریح کنند چرا که پایداری و صیانت از ارزش‌ها و مسیر والای امام حسین(ع) رسالت و وظیفه تمامی مسلمانان است.

امام جمعه کوثر:لازمه حمایت از تولید داخلی افزایش کیفیت و بهره‌وری این محصولات است

حجت‌الاسلام عسگر بیگی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کوثر اظهار داشت:‌ حمایت از تولید داخلی از موضوعات مهمی بوده که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در این راستا دولت مکلف شده تا از این تولیدات حمایت کند.

وی افزود: لازمه حمایت از تولیدات داخلی و ترویج استفاده از این تولیدات توسط مردم کیفیت مناسب و مطلوب و بهره‌وری این محصولات و تولیدات بوده تا مردم با رضایتمندی از این کیفیت محصولات تولید داخلی به سمت استفاده از این تولیدات گرایش بیشتری پیدا کنند.

بیگی با انتقاد از بی‌کیفیتی برخی محصولات تولید شده در داخل کشور بیان کرد: متاسفانه در مورد برخی از این کالاهای تولید داخلی مردم رضایت چندانی نداشته و با وجود بی‌کیفیتی این محصولات تبلیغ می‌شوند که این امر با واژه حمایت تناقض داشته و باید تلاش بر ارتقای کیفیت این محصولات باشد.

خطیب جمعه کوثر با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت:‌ مردم شهرستان کوثر همواره با گسترگی و شکوه خاصی در عزاداری‌های ماه محرم و صفر مشارکت می‌کنند که امیدواریم امسال نیز شاهد برگزاری این آئین های باشکوه در سطح شهرستان باشیم.

وی در مورد نذورات اهالی شهرستان در روز تشت‌گذاری تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم جلب رضایت خداوندی را به دست آوریم انتظار می‌رود که مردم شهرستان بخشی از نذورات و قربانی‌های خود را برای موسسات خیریه و ایتام و نیازمندان اختصاص دهند.

بیگی با اشاره به جنایات آل‌سعود و فاجعه منا اظهار کرد: متاسفانه در مقابل جنایات آل‌سعود مجامع جهانی سکوت کرده‌اند و این امر زمینه‌ساز جنایات و وحشی‌گری‌های هر چه بیشتر این رژیم شده به طوری که حتی بیمارستان‌ها و مراسم عروسی را نیز در یمن بمباران می‌کنند.

امام جمعه کوثر با بیان اینکه بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و مذاکره با این استکبار جهانی ممنوع است، افزود: باید مردم و مسئولان در این زمینه آگاه باشند و به هیچ عنوان به آمریکا اعتماد نکنند.

امام جمعه پارس‌آباد:سردار همدانی خار چشم دشمنان نظام و انقلاب بود

حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت:‌ با توجه به فرا رسیدن ماه محرم انتظار می‌رود که مردم در کنار سینه‌زنی و زنجیززنی در پای منابر نیز حاضر شده و از معارف و آموزه‌های دینی نیز بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر برگزاری نماز جماعت در مساجد در ایام ماه محرم بیان کرد: باید تلاش و جدیت بر این باشد تا این فریضه ها و آموزه‌ها دینی و اسلامی در بین خانواده‌ها ترویج شده و در کنار آن حس هم نوع دوستی، ترویج مکارم اخلاقی و باورهای دینی که از تاکیدات دین اسلام است در خانواده‌ها تقویت شود.

امام جمعه پارس‌آباد با تسلیت شهادت سردار همدانی در حومه حلب سوریه تصریح کرد: سردار همدانی خدمات شایسته‌ای را به نظام ارائه داده به طوری که مرد روزهای سخت انقلاب و نظام بود که به دلیل خدمات شایسته همواره خار چشمی برای دشمنان بود.

رشادی با اشاره به مشکلات در حوزه اشتغال جوانان گفت: انتظار می‌رود برای کاهش این مشکلات مسئولان، سرمایه‌گذاران و کارفرمایان منطقه از نیروهای کاربلد و متخصص بومی در شهرستان استفاده کنند تا این امر زمینه توسعه هر چه بیشتر شهرستان را زمینه‌ساز شود.

وی با تاکید بر تعامل و همکاری مردم با مدیران برای توسعه هر چه بیشتر شهرستان پارس‌آباد افزود: در این زمینه همکاری کشاورزان با کارشناسان جهاد کشاورزی در تولید محصولات اهمیت بسزایی داشته که انتظار می‌رود کشاورزان برای کاشت و تولید محصولات خود از مشاوره کارشناسان استفاده کنند.

خطیب جمعه پارس‌آباد با اشاره به کشتار غیرمجاز دام و عرضه گوشت بدون مهر دامپزشکی در معابر عمومی پارس‌آباد اظهار کرد: این امر یک مشکل جدی در شهرستان وده که انتظار می‌رود مردم از انجام کشتار دام به صورت سنتی و خارج از کشتارگاه و خرید این گونه گوشت‌های بازرسی نشده و بدون مهر دامپزشکی در سطح شهرستان خودداری کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار