امام جمعه کوثر گفت: در شرایط کنونی جامعه جوانان به ساماندهی علمی و دینی نیاز دارند.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 11 October 2015
حجت الاسلام عسگر بیگی روز یکشنبه در آیین اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت در اردبیل افزود: هنر کانون های فرهنگی ، هنری در این است که قلب ها و آرزوهای بزرگ و نفس قدسی در جوانان ایجاد و برای گسترش فرهنگ اسلامی و اهل بیت (ع) تلاش کند و در مقابل نوجوانان و جوانان متعهد باشد.
او گفت: کانون های فرهنگی ، هنری وظیفه دارند وجدان کاری را در بین جوانان بیدار کنند تا کشور به سمت توسعه حرکت کند زیرا مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود حجت را بر مدیران کانون ها تمام کرده و تاکیدات ایشان بر این بوده که در زمینه ورود افراد متدین به فضای مجازی نیز باید بر عهده مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی کانون های مساجد اردبیل ، مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی ، هنری مساجد استان اردبیل هم در این آیین گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی 19 مهر سال 91 راهبردهای فعالیت فرهنگی کانون های مساجد را مشخص کرده است.
نادر سقاء افزود: مساجد مرکز فکر و اندیشه اسلامی است و کانون های فرهنگی ، هنری علاوه بر خدمات در زمینه تقویت تبیین و تفکر اسلامی نوجوانان و جوانان نیز به وظیفه ذاتی خود عمل می کند.
او با بیان اینکه طرح میثاق نامه اعضا کانون های با مقام معظم رهبری در زمینه اجرای منویات ایشان اجرا خواهد شد اظهار کرد: مسجد پایگاه ایستادگی ملت ایران است و اعضای کانون های فرهنگی ، هنری با حضور خود در مساجد به عنوان سربازان جنگ نرم در مقابل زیاده خواهی های دشمنان گام برمی دارند.
وی افزود: امسال بیش از 50 مورد با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی تفاهم نامه منعقد شد و اعضای کانون های در طرح غنی سازی اوقات فراغت امسال از خدمات رفاهی، تفریحی ، اردویی و خدمات دیگر بهره مند شدند.
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی ، هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه بیش از 430 کانون فرهنگی هنری در استان فعالیت مستمر دارد گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت امسال مطابق با نظام نامه کشوری برگزار شد و با رعایت استانداردها سعی در ارائه خدمات مفید و کارآمدتر برای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان باشد.
او افزود: مناسبت ها و فعالیت های طرح غنی سازی نباید مقطعی در کانون ها انجام شود بلکه برنامه ریزی مدیران باید طوری باشد که کانون ها در طول سال به صورت مداوم فعالیت چشمگیر داشته باشد.
به گفته وی، در ماه محرم نیز توجه به محتوای فرهنگی و اطلاع رسانی مناسبی در زمینه فلسفه قیام امام حسین (ع) و مقابله با بدعت ها و خرافات و پاسخگویی به شبهات نوجوانان و جوانان جزو برنامه های کانون های استان قرار می گیرد.
تجلیل از فعالان و کانون های منتخب در زمینه فعالیت های چشمگیر در طرح غنی سازی اوقات فراغت استان از مهم ترین بخش های این مراسم بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار