مدیرکل کمیته امداد مازندران در بازدید دو روزه به منطقه اشکورات رامسر گفت:
معافی مدیر کل، رضایی معاون اشتغال و عمادی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران از منطقه اشکورات رامسر بازدیدی دو روزه داشتند.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 15 June 2023

به گزارش تابناک مازندران، در بازدید روز اول از منطقه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران اظهار داشت: اشکورات رامسر منطقه ای محروم با ۱۱ روستا و بالغ بر ۵۵۰ خانوار است که نیمی از این جمعیت مددجوی تحت حمایت کمیته امداد هستند و دلیل آن هم عدم رونق تولید در این منطقه و مهاجرت جوانان به دنبال اشتغال به شهر است. 

اگر مشکلات و طرح های مختلف را در این منطقه حل نکنیم و جوانان را دوباره بر نگردانیم، این منطقه تبدیل به یک خانه سالمندان بزرگ خواهد شد

میثم معافی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در باب عدالت اجتماعی و استفاده مناطق دوردست از ظرفیت ها ، سرمایه و منابع ، به همراه معاونین اشتغال و سلامت و حمایت خانواده به این منطقه آمدیم تا با بررسی مشکلات و ایجاد طرح های مختلف بتوانیم جوانان را دوباره به این منطقه برگردانیم ، که در غیر اینصورت منطقه تبدیل به یک خانه سالمندان بزرگ خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد منطقه گفت: فندق در دامنه ها و کوهپایه ها فراوان است که خود ظرفیت عظیمی برای منطقه می باشد که با تعریف صنایع تبدیلی کوچک در این منطقه به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران بیان داشت: در طول سه سال ۶۱ طرح با حدود ۸ میلیارد تومان در این منطقه تعریف و هزینه شده و اگر همت مردم منطقه بیشتر هم باشد قابلیت تعریف تا ۲۰۰ طرح را هم خواهیم داشت .

معافی با تشکر از همه گروههای جهادی و خَیِّرانی که از مردم این منطقه حمایت داشتند گفت: در این منطقه سالمندان زمینگیری هستند که فرزنداشان در کنار آنان نیستند، باید دست در دست هم با تمرکز و تلاش بتوانیم، با ایجاد شرایط مطلوب و رونق تولید و اشتغال این منطقه را نجات دهیم.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار