«نادر نوروزی» شهردار کلانشهر کرمانشاه با اعلام اینکه شهرداری برای رفع مشکلات این کلانشهر براساس برنامه عمل می‌کند، گفت: شهرداری کرمانشاه اکنون با جدیت به دنبال کاهش ترافیک و آسفالت معابر به عنوان ۲ موضوع اولویت‌دار این شهر است.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ 24 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا شهردار کرمانشاه در این نشست ۲.۵ ساعته به تشریح برنامه های شهرداری در بخش های پرداخت و افزود: شهرداری براساس اولویت طرح‌ها را اجرا می کند و اکنون با اجرای چند طرح ترافیکی به دنبال رفع مشکلات ترافیک در سطح شهر هستیم.

وی اظهار کرد: رینگ ترافیکی این شهر هم اکنون در دست احداث است و اتمام آن می‌تواند نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی محدوده‌های مرکزی داشته باشد.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه شهر کرمانشاه فاقد رینگ ترافیکی است، افزود: تلاش می شود با احداث و تکمیل این رینگ ضمن کاهش بار ترافیکی در مناطق مرکزی شهر و توزیع ترافیک در هسته شهر، تردد شهروندان به میزان زیادی تسهیل شود.

وی اضافه کرد: رینگ ترافیکی شهر کرمانشاه از جنوب شرقی شهر و از محله جعفرآباد آغاز و پس از عبور از آرامستان جدید به سمت کیان شهر و کمربندی شرقی متصل می‌شود.

شهردار کرمانشاه بیان کرد: این رینگ ترافیکی سپس از طریق تقاطع غیر همسطح میدان نفت به سمت بلواز زن خواهد رفت و در ادامه به الهیه و از آنجا به پشت دولت آباد و منطقه دره دریژ و سپس به شهرک امام متصل می شود.

نوروزی با بیان اینکه سطح معابر شهر کرمانشاه با تعداد خودروهای آن همخوانی ندارد یادآور شد: حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در این شهر در حال تردد است که این تعداد خودرو برای یک میلیون نفر جمعیت بالا بوده و معابر آن گنجایش ندارد.

وی تاکید کرد: این معضل از میدان آزادی به سمت خیابان مدرس و بالاتر از آن بیشتر نمود پیدا می کند به طوری که این مناطق هم اینک با مشکلات جدی تردد و توقف مواجه است.

احداث رینگ ترافیکی، بار ترافیکی هسته شهر را به اطراف منتقل می کند

نوروزی با بیان اینکه با احداث این رینگ، ترافیک هسته شهر به اطراف منتقل می شود یادآور شد: در شهر کرمانشاه سه محور شمال به جنوب وجود دارد که شامل کمربندی غربی و شرقی و بلوار شهید بهشتی که به احداث سه پل غیر همسطج نیاز دارد که یکی از آنها در میدان نفت در حال ساخت است.

وی افزود: یک پل غیر همسطح نیز در کمربندی غربی برای کنترل ترافیک عصرگاهی پیش بینی شده است که حجم ترافیک را که از الهیه به سمت تاق بستان می رود و ترافیک آن که به علت کم عرض بودن پل روی قره سو زیاد است کاهش خواهد داد که برای احداث آن در حال تجهیز کارگاه هستیم.

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: علاوه بر این باید یک پل نیز در کمربندی شرقی در اتوبان حضرت امام (ره) احداث شود تا محورهای شمال به جنوب شهر روانتر شود.

میراث فرهنگی از تعریض خیابان مدرس جلوگیری کرده است

وی در زمینه تعریض خیابان مدرس نیز گفت: تعریض این خیابان سال هاست که در دست اقدام بوده و تنها بخشی از آن انجام شده و بخشی نیز ناقص مانده است که یکی از دلایل ناقص بودن آن ایجاد محدودیت توسط میراث فرهنگی است که اجازه عقب کشی را به مغازه ها نمی دهند.

نوروزی ادامه داد: باید در ابتدا و قبل از انجام عملیات تعریض به این فکر و نتیجه می رسیدند که اینجا یک گذر میراث فرهنگی است و باید نگه داشته شود و چنانچه لازم است یک بخشی از آن تبدیل به پیاده راه شده و اصلا تعریض نشود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بخشی از این خیابان تعریض شده و بخش دیگری از آن نیز باقی مانده است افزود: طرحی که هم اکنون در دستور کار داریم این است از چهارراه اجاق تا سه راه نواب را تعریض کنیم که سه چهار تا بیشتر مغازه نمانده است.

شهر کرمانشاه با انباشت عقب افتادگی در حوزه های مختلف مواجه است

نوروزی با بیان اینکه شهر کرمانشاه با انباشت عقب افتادگی در حوزه های مختلف مواجه است گفت: یکی از این حوزه ها، حوزه عمرانی است که حتی برای آن یک برنامه منسجم حداقل ۵ ساله نیز در گذشته تدوین نشده است از اینرو در نخستین گام یک برنامه ۲۰ ساله شامل برنامه های کوتاه، بلند و میان مدت تهیه و تدوین شد.

وی یادآور شد: در همین راستا برنامه ای پنج ساله برای آسفالت همه شهر تدوین شد تا د راین مدت هر سال ۲۰ درصد از معابر، کوچه‌ها و خیابان ها آسفالت شود.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه این شهر ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد افزود: پارسال ۲۰ درصد از شهر در قالب هزار کوچه، ۱۷۰ خیابان اصلی و فرعی که عمدتا در محله های حاشیه ای مانند آقاجان، کرناچی، مرادآباد و بعضی از مناطق محروم شهر که اصلا تاکنون آسفال نشده بودند آسفالت شد.

وی گفت: شهرک های حاشیه ای در کرمانشاه وجود دارد که مهاجرنشین بوده و مشکلات شهرسازی داشته و بافت آن خود به خود شکل گرفته و برخی از آنها نیز زمانی روستا بوده و حالا جزو شهر شده اند و هیچ وقت به آنها خدماتی داده نشده است.

آسفالت معابر کرمانشاه نسبت به گذشته ۶ برابر شده است

نوروزی با بیان اینکه هر تن قیر ۱۵ میلیون تومان است که باید برای تهیه آسفالت از بورس خریداری شود یادآور شد: هزینه آسفالت بسیار سنگین است با وجود این سال گذشته ۲۰۰ هزار تن انجام و امسال نیز ۲۰۰ هزار تن در برنامه است که انجام شود و این در حالی است که در سال های قبل سالانه تنها ۳۰ هزار تن آسفالت ریخته می شد که این میزان هم اکنون ۶ برابر گذشته شده است.

وی با بیان اینکه چون در گذشته آسفالتی انجام نمی شد بنابراین هیچ شهروندی نیز مطالبه نمی کرد افزود: الان که اقدام به آسفالت کرده ایم و این تفاوت ایجاد شده است مردم مطالبه گر شده و خواستار آسفالت کردن کوچه های خود شده اند.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: برای آسفالت برنامه ای تهیه شده است که به صورت نرم افزاری بوده و در این چارچوب جاهایی که اصلا آسفالت نشده، مناطقی که آسفالتش فرسوده شده و مناطقی که نیازمند لکه گیری است تعیین اولویت شده است تا بصورت عادلانه در هشت منطقه شهر توزیع شود.

وی گفت: برای تهیه آسفالیت مورد نیاز نیز ۲ کارخانه آسفالت غیرفعال وجود داشت که تعطیل بودند و خوشبختانه راه اندازی شده و توانسته اند نیازهای شهرداری را تامین کنند.

وی تاکید کرد: مشکل آسفالت مختص شهر کرمانشاه نیست و در هر شهری در کشور وجود دارد که به دلیل مختلف و از جمله وضعیت آب و هوایی و علل دیگر عمر آن به پایان می رسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار