معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آغاز مرمت بام تاریخی اراک‌ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹ 29 July 2023

به‌گزارش تابناک مرکزی؛ حسین محمودی با اعلام این خبر افزود: بام راسته اصلی بازار با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان در حال مرمت است که این مرمت شامل سبک‌سازی بام اصلاح و مرمت پوشش بام و طاقهای شکسته است.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین سرای فدایی در بازار تاریخی اراک نیز در حال مرمت است.
محمودی توضیح داد: در این قسمت از مرمت؛ بالکن‌ها و تیرهای شکسته در سرای فدایی بازار تاریخی اراک جمع‌آوری و بر اساس الگوی سنتی مجددا اجرا خواهد شد.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: لازم است با هدف جلوگیری از تخریب احتمالی و حفظ سراهای بازار تاریخی اراک، این مجموعه‌های ارزشمند مرمت و بازسازی شوند.
محمودی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی در 10 سال اخیر ۱۲ سرا از مجموعه ۲۰ سرای بازار تاریخی اراک را مرمت و بازسازی کرده است.
معاون میراث‌‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اکنون بام تمام سراهای بازار تاریخی اراک با نظارت کارشناسان میراث مرمت شده تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.
او یادآور شد: بازار تاریخی اراک، یکی از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و ارزشمند شهر اراک به شمار می‌رود که پس از گذشت ۲۰۰ سال از عمر آن همچنان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک محسوب می‌شود.
بازار تاریخی اراک دارای ۲۰ سرا و تیمچه است که هر یک از سراها و تیمچه‌ها دارای فرم و پلانی متفاوت و خاص هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار