معاون پژوهشی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه استان زنجان از زیرساخت‌های خیلی خوبی در حوزه علوم تحقیقات و فناوری برخوردار است، گفت: در قانون جهش دانش‌بنیان پیش‌بینی شده است که دانشگاه‌ها در حل مشکلاتی که در حوزه صنایع وجود دارد می‌توانند نقش‌آفرین باشند.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ 15 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در دیدار با استاندار زنجان اظهار داشت: استان زنجان از زیرساخت‌های خیلی خوبی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری برخوردار است.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر بتوانیم با یک حرکت و هدایت درست منابع را چه از نظر نیروی انسانی، زیر ساخت و چه از نظر منابع مالی بتوانیم این هدایت را انجام بدهیم، یقیناً برکات آن هم برای استان و هم برای کشور حاصل خواهد شد

وی با بیان این مطلب که استاندار استان زنجان خود فردی علمی و دانشگاهی است، افزود: این موضوع کمک می‌کند که در استان زنجان مسائل مربوط به پژوهش و فناوری و حوزه علوم و تحقیقات رشد بسیار زیادی داشته باشد، ضمن اینکه ما می‌توانیم از این اهرم برای حل مشکلاتی که در مسائل مربوط به صنعت در استان وجود دارد، استفاده کنیم.

صالحی با بیان اینکه بیشتر مذاکرات ما با استاندار زنجان مبنی بر این بود که به چه نحوی می‌توانیم حداکثر از ظرفیت قانون جهش دانش‌بنیان استفاده کنیم، افزود: در قانون جهش پیش‌بینی شده است که دانشگاه‌ها در حل مشکلاتی که در حوزه صنایع وجود دارد می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه ظرفیت دانشگاه زنجان و تحصیلات تکمیلی در این حوزه گفت: این دو دانشگاه در استان زنجان دارای ظرفیت بسیار خوبی برای پیشبرد اهدافی که در قانون جهش دانش‌بنیان تدوین شده است، هستند.

وی به موضوع ماموریت‌گرایی معاونت پژوهشی وزارتخانه علوم اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها باید بتوانند علاوه بر عمل به ماموریت‌های ذاتی، ماموریت‌های ویژه‌ای را هم از طرف استاندار دریافت کنند و تحقق این مهم نیازمند هم‌افزایی همه سازمان‌ها و دستگاه‌هاست که این ماموریت به انجام برسد.

صالحی با بیان اینکه استاندار زنجان این ماموریت‌ها را به دانشگاه‌های مورد نظر ابلاغ کرده است، ادامه داد: همچنین با استاندار زنجان مذاکراتی در مورد اینکه چطور و به چه شکلی این ماموریت‌ها اجرا شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار