تابناک گیلان گزارش می دهد ؛
به گزارش تابناک گیلان، تسهیل در روند سرمایه‌گذاری از اولین انتظارات گیلانی ها از دولت یازدهم است که باید انجام شود اما متاسفانه آن‌قدر سر راه سرمایه‌گذار، مانع ایجاد کردیم که مایل به حضور در این استان نیستند و سرمایه‌گذار را درگیر کاغذبازی در ادارات کرده‌ایم و به همین دلیل، پشیمان و دل‌زده، استان را ترک می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 15 October 2015
تابناک گیلان: مدیریت جهادی با کاغذ بازی و بوروکراسی اداری تحقق پیدا نمی کند بلکه باید از این روال خارج شویم و جهادگرانه به نیروهای جوان و متعهد کمک کنیم.

به گزارش تابناک گیلان، تسهیل در روند سرمایه‌گذاری از اولین انتظارات گیلانی ها از دولت یازدهم است که باید انجام شود اما متاسفانه آن‌قدر سر راه سرمایه‌گذار، مانع ایجاد کردیم که مایل به حضور در این استان نیستند و سرمایه‌گذار را درگیر کاغذبازی در ادارات کرده‌ایم و به همین دلیل، پشیمان و دل‌زده، استان را ترک می‌کنند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه سفر خود به گیلان اظهار کرد:

کاغذبازی اداری و بی برنامگی دراستفاده ازمنابع ، دوعامل اساسی نداشتن اقتصاد پویاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ، شب گذشته درشورای اداری گیلان با اشاره به شرایط مناسب کشوربعد ازتصویب برجام گفت : با برنامه ریزی درست واندیشیدن تمهیدات لازم برای اجرای مناسب شرایط ومفاد برجام می توان به اهداف مهم اقتصادی وپیشرفت دست یافت.

علی لاریجانی با تاکید برتبیین وابلاغ سند چشم انداز توسعه وسیاست های کلی آن افزود: برای رسیدن به این جایگاه با استفاده از رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب باید کارهای اجرایی متناسب انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه تصویب برجام تصمیم داهیانه نظام بود گفت : نظام با چشم بازتصمیم گرفت اما باید درمورد شیطنت برخی افراد مراقب بود وبا تشکیل ستادهای قوی پیگیری های لازم را انجام داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ، یکی از مهمترین نتایج توافق و اجرای جزییات برجام را لغو تحریم ها دانست وافزود : با ایجاد فضای جدید ، بهره مندی ازتکنولوژی ، مدیریت درست وعملی درحوزه های اقتصادی می توانیم به رشد وتوسعه امیدوار باشیم واز شرایط پیش رو حداکثر استفاده را ببریم.

علی لاریجانی درادامه با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت های بالقوه گیلان گفت : مدیریت درست و استفاده مناسب ازمنابع شرایط را برای رسیدن به توسعه پایدار بیش ازپیش فراهم می کند.
وی با اشاره به محدودیت زمین های کشاورزی ورشد جمعیت درگیلان گفت : فقط
نمی توان با تکیه برکشاورزی به توسعه یافتگی رسید وباید صنعت درکنار کشاورزی گیلان پیشرفت کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی سرعت بخشیدن به اجرای طرح های بزرگ مثل راه آهن را با تکیه برصرف اعتبارات دولتی وبودجه عمرانی غیرممکن دانست وخاطرنشان کرد: با جذب سرمایه های بخش خصوصی و خارجی و با استفاده ازفاینانس می توان طرح های بزرگ را به پایان رساند.
علی لاریجانی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه های بخش خصوصی آبادانی کشور را به دنبال دارد گفت: دوسال ازتصویب وابلاغ قانون واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی می گذرد اما متاسفانه هنوز این قانون به مرحله اجرا درنیامده واز ظرفیت های پرشمار بخش خصوصی استفاده نشده است.

استاندار هم درشورای اداری گیلان ، با اشاره به رتبه نخست استان درکشور، دربهبود فضای کسب وکار گفت : درعرصه های کشاورزی واشتغال توفیقات خوبی درگیلان به دست آمده است اما ظرفیت های بیشتری برای بهره مندی پیش روی مسئولان قراردارد که با همدلی می توان به آنها دست یافت.

محمدعلی نجفی تکمیل طرح های مهم وحیاتی گیلان به وِیژه طرح های ملی را ازمهمترین خواسته های استان دانست وگفت : اتمام راه آهن وامتداد آن از رشت به آستارا و وصل شدن آن به خط آهن کشور آذربایجان برای تکمیل شدن مسیر 5 هزار و200 کیلومتری راه آهن اروپای شمالی به هندوستان ازاهمیت ویژه ای دراقتصاد استان و کشور برخوردار است.

وی تکمیل سدهای نیمه کاره استان مثل پلرود ، دیورش و لاسک را از مهمترین
خواسته های گیلان عنوان کرد وافزود: با اختصاص اعتبارات ویژه و تسریع در کار
می توان منابع آبی استان را برای رونق وپیشرفت کشاورزی گسترش داد.

استاندار همچنین توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ، یکپارچه سازی زمین های کشاورزی ، احیای تالاب بین المللی انزلی ، ساماندهی فاضلاب ، جمع آوری آبهای سطحی ، توسعه گردشگری وحفظ محیط زیست را ازدیگر طرح های مهم گیلان برای تخصیص اعتبار ویژه اعلام کرد.

دراین جلسه محمدحسین قربانی رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز با بیان اینکه اشتغال ومعیشت دو اصل مهم پیشرفت وتوسعه استان گیلان است گفت : اگراعتبار ارزی اختصاص یافته به آبهای مرزی دراختیار گیلان هم قرارگیرد مشکلات زیادی را می توان با تکیه به این بودجه حل کرد.

در نشست شورای اداری گیلان همچنین شکری نماینده تالش ، رضوانشهر و ماسال -رهبری املشی نماینده مردم روسر واملش - لاهوتی نماینده لنگرود ، ندیمی نماینده لاهیجان وسیاهکل ، خسته بند نماینده بندرانزلی وتامینی یکی ازنمایندگان رشت درمجلس شورای اسلامی مسایل ومشکلات حوزه انتخابیه شان را بیان کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار