رئیس پژوهشکده میگو کشور با اشاره به اینکه هم اکنون سه جمعیت میگو در این پژوهشکده در حال پرورش برای تولید مولدین این آبزی است، گفت: انتظار است تا پایان امسال حداقل ۱۰ هزار جفت میگو مولد عاری از بیماری و به گزین شده به صنعت میگو کشور تحویل شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 21 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از تسنیم، عقیل دشتیان نسب در گفتگویی در بوشهر، با اشاره به وضعیت صید میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر، اظهار داشت: امسال پیش‌بینی وجود ۱۴۰۰ تن ذخیره میگو در زیستگاه‌های این آبزی در خلیج فارس محدوده استان بوشهر شده است.

وی با بیان اینکه پس از صید ۸۰ درصد این میزان میگو دریایی، به منظور حفظ ذخیره صید آن ممنوع می‌شود گفت: اکنون پس از گذشته ۱۲ روز از آغاز صید میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر ۴۸۰ تن صید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رئیس پژوهشکده میگو کشور از کاهش ۳۰ درصدی صید میگو در ۱۲ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با بررسی وضعیت میزان صید میگو توسط صیادان قایق‌ها و لنج‌ها، برای ممنوع شدن صید این آبزی در کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود.

دشتیان نسب در ادامه با اشاره به فعالیت در زمینه اصلاح نژاد میگو پرورشی و تولید مولد این آبزی تصریح کرد: پژوهشکده میگو رای تولید مولد اصلاح‌نژاد شده این آبزی اقداماتی در دست انجام دارد که هم اکنون ۳ جمعیت میگو در این پژوهشکده در حال بررسی برای تولید مولد این آبزی است.

وی اضافه کرد: انتظار است تا پایان امسال حداقل ۱۰ هزار جفت میگو مولد عاری از بیماری و به گزین شده به صنعت میگو کشور تحویل شود.

رئیس پژوهشکده میگو کشور با اشاره به بیماری میگو پرورشی و مهار این بیماری‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به بروز بیماری نکروز حاد هپاتوپاکراس در مزارع پرورش استان بوشهر از دیگر کار‌های در دست اقدام پژوهشکده شناسایی راه‌های کنترل بیماری مذکور است.

دشتیان نسب بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه تولید پروبیوتیک آنتاگونیسم بیماری مذکور است که انتظار می‌رود تا پایان سال مراحل اولیه آن پایان یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار