نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: وهابیون و لیبرال‌ها همواره از تفکر عاشورایی هراس و واهمه داشته و چشم دیدن عظمت عاشورا و اربعین را ندارند.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ 01 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در مراسم جاماندگان پیاده‌روی اربعین در روستای اندبیل خلخال اظهار کرد: دشمنان کوته فکر ما از بالندگی فرهنگ عاشورایی، جهاد و شهادت همواره در هراس هستند چرا که این سیره و سلوک مخالف تفکر افراطی و لاابالی‌گری آن‌ها است.

وی تصریح کرد: نهضت عاشورا با صلابت و اقتدار امت اسلامی و هوشیاری آن‌ها زنده و بالنده است و نمود آن را در قالب راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی شاهد هستیم که از دور و نزدیک مسلمانان عشق و ارادت واقعی خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) نشان می‌دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل واقعه کربلا را واقعه منحصر به سال ۶۱ ندانست و گفت: بعد از گذشت ۱۴ قرن همچنان عصیانگری امت اسلامی را علیه استبداد، ظلم، تعدی و بیدادگری شاهد هستیم چرا که در هر عصر و زمانی ملت‌های آزادیخواه هرگز در برابر ظالمان و ستمگران سکوت نکرده بلکه پیروی از راه سیدالشهدا (ع) را که در آن حریت موج می‌زند، به نمایش گذاشتند.

آیت‌الله عاملی افزود: راهپیمایی اربعین حسینی حرکتی زنده و بالنده در مقابله با تفکر یزیدیان زمان است که اجازه نمی‌دهند امت‌های اسلامی همبستگی و همگرایی خود را در قالب انسجام و وحدت واقعی نشان دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند ما امروز در راهپیمایی اربعین حاضر نیستیم، اما قلب و روح معنوی و ارزشی ما همراه با پیروان طریق عاشورایی است و قطعاً در اربعین حسینی بار دیگر ملت ایران و دیگر امت‌های اسلامی وحدت و یکپارچگی خود را در برابر شیطنت‌های دشمنان به نمایش خواهند گذاشت.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: اصلی‌ترین دلیل زنده ماندن نهضت عاشورا پیام و فلسفه این حرکت تاریخی در مقابله با استبداد و تعدی بوده و در همیشه تاریخ نیز چنین تفکری زنده و بالنده ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم شعرخوانی و مداحی شده و یاد و خاطره شهدای دشت نینوا و اسرای کربلا به ویژه حضرت زینب (س) گرامی داشته شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار