مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه مطرح کرد؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: باید نمایشگاه‌های صنایع دستی داخلی و خارجی در مناطق مرزی کرمانشاه با هدف توسعه صادرات این محصولات برپا شود.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ 07 September 2023

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، در خصوص صادرات صنایع دستی استان کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارتخانه در بخش صادرات آمار صادرات سال گذشته قابل قبول بوده و در کشور رتبه ۲ را کسب کرده‌ایم.

وی افزود: این صنایع دستی شامل بافته‌های داری و غیرداری، سفال، سرامیک، شیشه‌های سنتی، صنایع دستی چرمی، چوبی و فلزی، فلزات گرانبها و نساجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: بنابر آمار اعلام شده جمهوری اسلامی ایران، ارزش صادرات صنایع دستی از گمرکات استان کرمانشاه سال گذشته مبلغ ۲۷ میلیون و ۴۱۵ هزار دلار بوده است.

وی گفت: در بحث حمایت‌ از صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در مناطق مرزی می‌تواند به صادرات کالا کمک شایانی کند.

این مسئول بیان کرد: حضور شرکت‌های بزرگ با توان صادراتی بالا باعث دیده شدن کالاها می‌شود و طی تفاهم نامه‌هایی که با کشور عراق برقرار کردیم امید است بتوانیم بازارچه‌های موقت و دائم برای کمک به تولیدکنندگان و صادرات کالا را برپا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی برنامه‌ برگزاری کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت را در دستور کار داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار