امام جمعه بجنورد گفت: اجتماع حج بر محور توحید است و اربعین بر محور مبارزه با طاغوت شکل گرفته است.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ 08 September 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به توصیه‌های امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: قناعت به داشته‌های زندگی احساس بی‌نیازی را در انسان شکل می‌دهد و او را از قرار گرفتن در مسیر تباهی باز می‌دارد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: رعایت حقوق همسایگی که مصادیق آن جویا شدن از احوال همسایه و شرایط او است یکی دیگر از توصیه‌های امام دوم شیعیان است.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: دوری از محرمات نیز توصیه امام حسن مجتبی (ع) است.

وی در ادامه افزود: بخشی از مشکلات، نارضایتی‌ها و گلایه‌های مردم به خاطر نشنیدن و نگرفتن پاسخ صحیح در ادارات است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: کارکنان فرصت خدمت و حل مشکلات مردم را قدر بدانند.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: در عصر حاضر نیازمند سر دست گرفتن و محترم شمردن الگو‌های متعالی زندگی خود هستیم.

وی خاطر نشان کرد: سعادت دنیا و آخرت ما در پیروی از پیامبر اکرم (ص) است.

وی نشان کرد: عشق به مردم یکی از ویژگی‌های بارز رفتاری پیامبری است که در راه هدایت بندگان خدا از هیچ تلاشی فروگذار نبود و تا بدان جا پیش می‌رفت که خداوند ایشان را دلداری می‌داد که تو فقط مأمور به ابلاغ هستی و اینگونه خود را اذیت نکن.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مسئولین نظام باید با الگوگیری از پیامبر اکرم (ص)، عشق به مردم را سرلوحه امورات خود قرار دهند و برای خدمت به مردم شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوی دولت‌مردان، عشق خدمت به مردم را در دل داشتند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: مکلف به جهاد تبیین، رفع شبهات و تذکر بابت انحراف و خلاف شرع در گام اول در بین خانواده و اقوام هستیم.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه انتخابات نباید باعث تفرقه و دودستگی گفت: مبلغین کاندید‌ها حق تخریب، ایجاد تفرقه و اختلاف را ندارد و باید با همدلی و یکدستی وحدت خود را در برابر دشمن حفظ کنند.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: مردم در ۱۷ شهریور با هدف مبارزه با استبداد و استعمار قیام کردند و به خیابان آمدند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: باید قدردان شهدای ۱۷ شهریور باشیم، زیرا این روز آشکار کرد استبداد پهلوی و استعمار انگلیس و آمریکا در به خاک و خون کشیده شدن مردم همدست هستند.

وی در ادامه افزود: پهلوی در ۱۷ شهریور با مشورت آمریکا و انگلیس حکومت نظامی برپا کردند و بر روی مردم آتش گشودند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دیروز اگر تنها ملت ایران در برابر استبداد ایستاده بود این روز‌ها همه آزادی‌خواهان دنیا جرأت مرگ بر آمریکا و استبداد را دارند.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: امام حسین چنان دل‌ها را نزدیک کرده است که زائرین با قومیت‌های و زبان‌های مختلف یک رنگ و یک دل با محبت و تکریم با یکدیگر معاشرت می‌کنند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه اجتماع حج بر محور توحید شکل گرفته است، گفت: اربعین بر محور مبارزه با طاغوت شکل گرفته است و زائرین اربعین لعن و نفرین یزیدیان را در طول این مسیر قدسی بر زبان جاری می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: زائرین اربعین با تبری از طاغوت و تولی حسین بن علی به کربلا می‌روند و این حرکت ضد طاغوتی مقدمه ظهور می‌شود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار