مسئول قرارگاه پیش‌بینی و پشتیبانی سیلاب شرکت آب‌ منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه از ۱۸۵ چاه غیرمجاز در شهرستان سنقروکلیایی آب غیرمجاز برداشت می‌شود، گفت: سالانه ۲ میلیون متر مکعب آب غیرقانونی در این شهرستان برداشت می‌گردد.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 17 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «بهرام درویشی» اظهار داشت: در راستای پروژه‌های احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی و با هدف مقابله با تداوم اُفت سطح آب‌های زیرسطحی نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه دستگاه قضا داریم.

وی گفت: در شهرستان سنقروکلیایی یک هزار و هفت حلقه چاه مجاز و ۱۸۵ حلقه چاه غیرمجاز فرم ۱و۲ وجود دارد که برای انسداد چاه‌های غیرمجاز نیاز به حمایت و همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی داریم.

وی خاطرنشان کرد: انسداد چاه های آب غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند، جمع آوری انشعابات غیرمجاز آب از منابع آب های سطحی، اطلاع رسانی مصرف صحیح آب و توقیف دستگاه ها و ادوات غیرمجاز اولویت کاری این شرکت در سال جاری است.

درویشی عنوان کرد: ترویج مدیریت صحیح و صرفه جویی در مصرف آب و برخورد با تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع آب سطحی و زیرزمینی با هدف بهبود وضعیت سفره های آب زیرزمینی از جمله اولویت های مهم کاری دیگر این شرکت است.

وی اظهار کرد: تقویت گروه‌های گشت و بازرسی تحلفات آبی در دستور کار ما قرار دارد و اکنون گروه‌هایی در سطح دشت های استان با ارائه گزارش‌های به موقع خود از اقدامات غیرقانونی در این حوزه جلوگیری می‌کنند.

شهرستان سنقر با جمعیتی بیش از ۹۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار