مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه از ثبت جهانی کاروانسرای بیستون به عنوان سومین اثر تاریخی کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ 19 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر داریوش فرمانی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ثبت جهانی آثار تاریخی و فرهنگی کرمانشاه، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در روز گذشته طی یک پرونده ثبت آثار تاریخی تعداد ۵۴ کاروانسرا به ثبت جهانی رسیدند که نام «کاروانسرای بیستون» استان کرمانشاه نیز در بین آنها مشاهده شد.

وی افزود: در پی تلاش‌ها برای ثبت آثار تاریخی استان کرمانشاه «کاروانسرای بیستون» سومین اثر تاریخی کرمانشاه است به ثبت جهانی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: ثبت آثار تاریخی در عرصه جهانی در معرفی استان و جایگاه آن به لحاظ فرهنگی و اقتصادی نقش مهمی داشته که با افزایش گردشگری به ازای هر چهار گردشگر یک شغل ایجاد خواهد شد که از این نظر نیز به اشتغال‌زایی نیز کمک بزرگی خواهد داشت.

فرمانی تاکید کرد: استان کرمانشاه به لحاظ فرهنگ غنی خود در حال حاضر ۲ اثر دیگر را در روند جهانی شدن قرار داده که با پیگیری‌های بسیار در سطح وزارت خانه درخواست و بررسی‌ها در حال انجام است.

وی به ۲ آثاری که پرونده آنها برای جهانی شدن در حال تکمیل است اشاره و بیان کرد: ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه تا ایوان مدائن و ثبت جهانی اسب کرد از جمله مواردی است که تاکنون با تشکیل جلسات مکرر با کشور عراق در حال آماده سازی و تکمیل پرونده هستیم.

فرمانی در پایان با تاکید بر اهمیت ثبت جهانی محور ساسانی، گفت: این محور در استان کرمانشاه بیش از ۴۰ اثر تاریخی فرهنگی را در محدوده ایران قرار داده که به لحاظ معماری فرهنگی قوم شناسی و… بسیار ارزشمند است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار