استاندار کرمان از ناایمن بودن وضعیت ساختمان اداره کل آموزش و پرورش کرمان خبر داد و گفت: با اعتبارات فعلی، امکان توسعه سریع وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ 21 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در جلسه ظهر امروز در کمیته استانی هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان کرمان با بیان اینکه ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ساختمان ناایمنی است، اظهار داشت: این ساختمان از سال‌ها پیش این وضعیت را دارد.

وی با اشاره به وضعیت فضای آموزشی شهر کرمان، گفت: سرانه فضای آموزشی شهر کرمان از همه شهر‌های استان کمتر است و با اعتباراتی که وجود دارد امکان توسعه این فضا به این سرعت نیست.

استاندار کرمان، افزود: این آمادگی وجود دارد و با شهرداری هم هماهنگی شده که با تغییر کاربری برخی فضا‌ها و هزینه کرد آن در ساخت مدارس فضای آموزشی کرمان افزایش پیدا کند.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: شهر کرمان وضعیت بدتری نسبت به سایر مناطق استان دارد. توسعه فضای آموزشی شهر کرمان باید مدنظر قرار گیرد و این فضا افزایش پیدا کند. این وضعیت مناسب نیست و در برخی از نقاط پرجمعیت شهر کرمان و شهرک‌های این شهر اصلاً مدرسه وجود ندارد که باعث خجالت است.

وی ادامه داد: ساختمان فعلی آموزش و پرورش استان کرمان قدیمی است، ساختمان ستادی اداره کل آموزش و پرورش باید به ساختمان جدید آن در بلوار ۲۲ بهمن منتقل شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مکلف شود که با تغییر کاربری ساختمان قدیمی و از محل فروش آن سرانه فضای آموزشی استان را افزایش دهد تا از محل این پول مدرسه ساخته شود.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای ساختمان اداری آموزش و پرورش استان کرمان مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: ساختمان فعلی آموزش و پرورش استان کرمان نیز ساختمان قدیمی است که از سوی نهاد‌های مختلف از جمله ستاد بحران تاکنون سه دفعه نامه برای ناایمن بودن این ساختمان ارسال شده است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار