وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت : مسئله بودجه برای اولین بار در حوزه فرهنگ حل شد، با تصویب آئین‌نامه بند «ه» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها با نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در حوزه فرهنگ و هنر هزینه شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 22 September 2023

  به گزارش تابناک ایلام؛ محمد مهدی اسماعیلی بیان داشت : برای شوراهای فرهنگی همه استان‌ها از ماه آینده بودجه مستقل تخصیص اختصاص خواهد یافت، بودجه خوب و مناسب به استان‌ها تزریق می‌شود.

وی افزود :  توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی استان ایلام به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

اسماعیلی ادامه داد :  ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه طرح‌های فرهنگی در شهرستان ایلام بویژه سینما اختصاص یافته است. تا پایان امسال همه ادارات فرهنگ و ارشاد در شهرستان‌ها تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت :  تفکری در کشور تلاشش این بود که حکمرانی فرهنگی و اجرایی در حوزه حاکمیت تضعیف شود و برای آن برنامه داشت و برنامه اش هم روشن بود، در تفکراتی که وجود داشت اینها معتقد نیستند که مدیریت فرهنگی در جامعه باید از طرف دولت اداره شود و به همین دلیل شما شاهد اضمحلال مدیریت اجرایی و فرهنگی به تدریج بودید.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت  : دو سال است که دولت انقلابی مدیریت کشور را بر عهده دارند، ما وقتی دولت را تحویل گرفتیم کشور با شرایط کرونایی و شرایط وخیم اقتصادی و با دولتی که همه آرزوها و آمال‌هایش را در توافق با آمریکا و غرب و برجام خلاصه کرده بود و با نقض عهدی که صورت گرفت فرمان اداره کشور تقریباً از دست خارج شده بود، مواجه بودیم.

وی گفت : روز آزادسازی مهران به عنوان روز استان و سالروز شهدای چوار در تقویم ملی ثبت می‌شود./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار