شهردار کرمانشاه از رد شدن پروژه تله کابین تاق بستان توسط وزارت میراث فرهنگی خبرداد.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 05 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا نادر نوروزی امروز(۱۳ مهر) در نشست ستاد خدمات سفر استان، با اشاره به گذشت ۲۰ سال از طرح احداث پروژه تله کابین کرمانشاه، اظهار کرد: چندی پیش که وزیر میراث فرهنگی سفری به کرمانشاه داشت، به همراه استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی در محل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی دیداری با ایشان داشتیم و مقرر شد موضوع تله کابین در این وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه دیروز(چهارشنبه) نامه ای از سوی وزارت میراث فرهنگی به استان رسیده مبنی براینکه این وزارتخانه پروژه تله کابین کرمانشاه را رد کرده و مخالف اجرای آن است.

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: تاکنون نیمی از طرح تله کابین کرمانشاه اجرا و از هشت پایه آن، پنج پایه احداث شده و اگر در وزارت میراث فرهنگی مورد دفاع قرار نگیرد، این پروژه همچنان معلق خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح آسیبی به ثبت جهانی تاق بستان نخواهد رساند، لذا از میراث فرهنگی می خواهیم از طریق معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه این موضوع را بصورت جدی تر پیگیری کند.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در این باره اظهار کرد: روز گذشته که نامه ای مبنی بر رد پروژه تله کابین از سوی وزارت میراث فرهنگی به استان ابلاغ شد با آقای طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارتخانه رایزنی کردیم‌.

وی ادامه داد: پروژه تله کابین کرمانشاه در واحد امور پایگاه های جهانی و ملی وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفته که در آنجا مخالفت خود را با احداث آن اعلام کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه گفت: طبق اعلام معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه مسیر کنونی تله کابین به ثبت جهانی تاق بستان آسیب خواهد زد، لذا باید جابجا شود. 

وی اعلام کرد: میراث فرهنگی استان، از پروژه تله کابین تاجایی که به ثبت جهانی تاق بستان آسیبی وارد نکند، حمایت خواهد کرد و از وزارتخانه می خواهیم تا ادله و مستندات لازم را در این خصوص به ما ارائه دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار