رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تأکید بر ورود دادستان عسلویه به ‌حوزه محیط زیست این شهرستان، گفت: صنایع و پتروشیمی‌های فعال در منطقه عسلویه که به‌عنوان صنعت سبز معرفی شده مورد بررسی قرار بگیرد که آیا دارای این شرایط هستند.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ 14 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، مهدی مهرانگیز رییس دادگستری استان بوشهر عصر امروز در آیین معرفی مسؤولان و دادستان شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با تبریک عملیات غافلگیر کننده جبهه مقاومت غزه علیه رژیم اشغالگر قدس اظهار داشت: کسانیکه در راه خدا جهاد و مجاهدت کنند مورد حمایت حضرت باریتعالی قرار می‌گیرند، جبهه مقاومت در غزه در عملیات خود اسرائیل غاصب را به تنگنا کشیدند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان عسلویه از نقاط مهم استان بوشهر محسوب می‌شود و گفت: عسلویه قطب اقتصادی کشور است و ۷۴ درصد گاز مصرفی کشور تأمین می‌کند از مناطق مهم و استراتژیک محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر صادرات ۲۱ میلیارد دلاری سال قبل از گمرک عسلویه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: حمایت از تولید از تکالیف و وظیفه مهم دستگاه قضا است.

مهرانگیز با بیان اینکه ۱۳ روستای شهرستان عسلویه از وضعیت موات خارج می‌شود افزود: پس از نقشه‌برداری، مسؤولان ذیربط قول داده‌اند این ۱۳ روستا در شهرستان عسلویه از وضعیت موات خارج کنند و اسناد مالکیت این روستا‌ها و شهر بیدخون تا دو ماه آینده صادر و تحویل جامعه هدف می‌شود.

وی رعایت حقوق عامه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برای جلوگیری از تضییع حق مردم و رعایت حقوق دادگستری ورود مستقیم می‌کند و حل مشکلات شهرستان به‌عنوان حقوق عامه در دستور کار دادگستری استان بوشهر قرار دارد و مسؤولان قضا این شهرستان باید به مهم توجه ویژه کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با قدردانی از مسؤولان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی تأکید کرد: باید مطالبات مردم این شهرستان مورد توجه ویژه مسؤولان منطقه پارس جنوبی قرار بگیرد و ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های گوناگون بهداشت، درمان، آموزشی، ورزشی، رفاهی و تفریحی در اولویت برنامه‌های منطقه ویژه پارس جنوبی قرار بگیرد و اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها تخصیص داده شود.

مهرانگیز با قدردانی در اجرایی شدن اشتغال ۵۰ درصدی جوانان بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی تصریح کرد: دادستان عسلویه بررسی وضعیت اشتغال ۵۰ درصد جوانان استان بوشهر در صنایع مختلف پارس جنوبی را در دستور کار قرار دهد.

وی سوزاندن گاز‌ها از طریق فلر‌ها و هدر رفتن این گاز‌ها در منطقه عسلویه را سبب آلایندگی و ایجاد مخاطرات زیست محیطی دانست و خاطرنشان کرد: جلوگیری از هدررفت گاز‌ها و استحصال آن‌ها باید در اولویت برنامه‌های منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی قرار داشته باشد تا مردم از آلودگی نجات پیدا کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تأکید بر ورود دادستان عسلویه به حوزه محیط زیست این شهرستان افزود: صنایع و پتروشیمی‌های فعال در منطقه عسلویه که به‌عنوان صنعت سبز معرفی شده مورد بررسی قرار بگیرد که آیا دارای این شرایط هستند.

مهرانگیز عدم پرداخت عوارض آلایندگی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: موضوع سفر لنج‌های تجاری استان، ته لنجی و عوارض آلایندگی در سفر رئیس جمهور به عسلویه مورد بررسی قرار گرفت که قرار است که این درخواست‌ها و مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به صدور مجوز سفر لنج‌های تجاری استان بوشهر خواستار سفر این شناو‌ها به‌صورت فصلی مورد توجه قرار گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر توجه به حقوق کارگران منطقه عسلویه را یکی دیگر از حقوق عامه مورد پیگیری دادگستری استان دانست و افزود: پرداخت به‌موقع حقوق کارگران در منطقه عسلویه و جلوگیری از تعلق آن‌ها باید در دستور کار قرار گرفته شود. حضور دادستان و مسئولان قضایی در صنایع پارس جنوبی و توجه به مطالبات کارگران یک ضرورت است.

در این آیین ضمن معرفی مسؤول دادگستری و دادستان شهرستان عسلویه از خدمات مسؤولان قبلی قدردانی شد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار